Archive for november 6, 2007

Lue i garn fra Uruguay

Jeg har strikket meg en vinterlue med et nøste håndspunnet garn fra haindpaintedyarn.com. Garnet ble litt annerledes enn jeg hadde forventet da det ble strikket opp, da det fremdeles lå i hespet sitt så det vesentlig mer stripete ut. Fargensammensetningen er helt nydelig når trådene ligger ved siden av hverandre, i et strikket plagg syns jeg inntrykket blir litt for spraglete. Men… det funker til småplagg som luer, skjerf, votter osv. Dette er det første jeg strikker med garnet fra Uruguay, så det var i grunn en litt spennende prosess. Deilig og mykt garn var det i alle fall og kjekt å strikke med, selv om alle nøstene fra handpaintedyarn lukter ganske intenst eddik. Jeg hadde glemt nøyaktig hva det var jeg hadde bestilt, og var litt overrasket da jeg oppdaget at dette garnet er entrådet og håndspunnet. Luen er jeg veldig fornøyd med, det er den perfekte fasong for meg!

Lue fra Uruguay

«Alpelue»

Garn: Handspun Bulky fra handpaindedyarn.com, farge «Treintay tres»

Garnforbruk: knapt 100 gram / ca 40 kroner

Pinner: Pinne nr 5. Hele luen er strikket på strømpepinner fordi jeg ikke fant en passende rundpinne.

Mønster: Last Minute Purled Beret, men uten vrenging og damping til slutt.

Mersmak?:Det gikk fort og det ble fint.

Comments (2)

November på min altan

På lørdag koste Malsen og jeg oss med kaffe og blomstene på altanen – det er november og egentlig vinter, men forbausende mange av blomstene holder ut.

Margeritter i november

Margerittene ble kjøpt på den lokale blomsterbutikken i april, det var de absolutt første margerittene jeg fant til salgs i år. De har blomstret jevt og trutt hele sommeren og det kan virke som om de ikke skjønner at vinteren er på vei. De står i en blomsterkasse sammen med en spansk margeritt som faktisk blomstrer på mange nye skudd nå.

Spansk margeritt i november

Hortensiaen er jo en sensommer/høstblomst, så det er litt mindre imponerende at den inviterer med ny blomsterprakt nå.

hortensia i november

Rosen, derimot, den er helt klart forvirret:

Rose i november

Jeg kan i alle fall berolige med at verden fremdeles er i vater – i dag snør det og regner det og sludder det om hverandre og på Ulriken ligger det et tynt lag med melis:

Uriken med pudder

Legg igjen en kommentar