Fargeforslag til Malsenkoften

Vanskelig å velge farger til Malsenkoften? Den utfordringen kjenner vi godt til hjemme hos meg. Da Malsenkoften var under planlegging satt jeg oppe til langt på natt og strikket prøvelapper i forskjellige fargekombinasjoner. Noen ble sukkersøte, noen ble bonderomantiske, noen ble too much. Og de fleste ble fine, det er jo det rare. Til prototypen på Malsenkoften endte jeg på denne fargekombinasjonen, men Tistel som hovedfarge, hvitt som bunn i bærestykket og Cerise, Mynte og Solskinn som kontrastfarger.

tistel_collage

Jeg elsker fargene i min egen Malsenkofte, men det er utrolig mange andre fargesammensetninger som skriker ut etter å bli strikket.

Marine som hovedfarge, hvitt som bunn i bærestykket og Valmue, Akvarius og Lavendel som kontrastfarger.

marine_collage

Firkløver som hovedfarge, hvitt som bunn i bærestykket og Valmyue, Lavendel og Mandarin som kontrastfarger.

firklover_collage

Geranium som hovedfarge, Skumring som bunn i bærestykket og Purpurhjerte, Mynte og Dongeri som kontrastfarger.

geranium_collage

Hasselnøtt som hovedfarge, hvitt som bunn i bærestykket og Brandy, Kaffe og Purpurhjerte som kontrastfarger.

 

 

hasselnott_collage

Koks som hovedfarge, Skumring som bunn i bærestykket og Purpurhjerte, Pinkie og Solskinn som kontrastfarger

koks_collage

Koks som hovedfarge, Skumring som bunn i bærestykket og Solskinn, Lavendel og Skog som kontrastfarger

koks_solskinn_collage

Solskinn som hovedfarge, hvitt som bunn i bærestykket og Marine, Purpurhjerte og Kaffe som kontrastfarger

solskinn_collage

Gråpus som hovedfarge, Skumring som bunn i bærestykket og Cerise, Akvarius og Frost som kontrastfarger

grapus_collage

Og dette er jo bare NOEN av mulighetene. Jeg skal strikke en Malsenkofte til meg selv, og jeg tror jeg lander på kombinasjonen med Marine som bunnfarge. Eller kanskje Firkløver…

 

2 kommentarer »

  1. Anne Marie said

    Nesten helt umulig å velge. Utrolig mange fine farger!

  2. Malsen said

    Tusen takk, Anne Marie! Kjekt å se at jeg ikke er alene om «problemet»😉

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

