Nytt mønster: barnegenser Rapunzel

Rapunzel_033_redigert__medium2

Endelig er mønsteret på barnegenseren Rapunzel publisert! Jeg er veldig glad i denne genseren, det er en klassisk og tidløs modell som kan brukes til alle anledninger. Litt pen og pyntelig med et skjørt eller en fin bukse til, nydelig gammeldags med en krage over halskanten, eller helt vanlig, praktisk og grei til en olabukse på lekeplassen eller i skogen.

Mønsteret er til salgs via Ravelry og etterhvert også i nettbutikken.

Rapunzel er strikket i det nye garnet til Malsen og Mor: Malsens Geelong soft. Dette er et kjempelekkert og tynt ullgarn som kommer i den mest fantastiske fargeglade paletten du kan tenke deg! Sterke og flotte farger som gir et skikkelig humørløft! Malsens Geelong soft er vesentlig mykere enn Shetland soft og puffer seg ikke fullt så mye opp i vask. Jeg anbefaler at man tar seg tiden til å strikke på pinne 2,5, da får man et nydelig luksusplagg som absolutt er verdt litt lengre strikketid. Malsens Geelong soft er i tillegg skammelig drøyt, med en løpelengde på hele 350 meter per 50 gram.

Rapunzel_021_redigert__medium2

Men tilbake til Rapunzel. Jeg har det flinke teststrikkerteamet mitt å takke for at mønsteret nå er ferdig, uten dem hadde Rapunzel og mange, mange andre gode idéer fremdeles bare vært en skisse i notatboken min. Modellen på bildet er Ida, datteren til min superflinke teststrikker Lena. Lena har både strikket Rapunzel, holdt meg i ørene underveis og ikke minst stilt med egen fotomodell og tatt de flotte bildene som jeg bruker i mønsteret. Tusen takk, til Lena og de andre damene som teststrikker. Dere gjør en super jobb!

9 kommentarer »

  1. to vrange said

    Veldig fin! Denne frister veldig – og garnet frister jammen også.

  2. frksnupp said

    Kjempefin genser! Og garnet, nam nam!

  3. Huldr said

    Nydelig genser, flotte bilder! Og garnet – sikle sikle … Herlige farger du har valgt!

  4. Greta said

    Det var ein skjønn genser da. På p nr 2,5 da passer nok 3 for meg. Kanskje eg prøver denne ein gong. Det er ikkje uanktuelt nei. Skjønn model. Ømnsker deg ei flott pinse

    • Malsen said

      Tusen takk, alle sammen! Jeg er veldig begeistret for dette garnet, det er ull med den fine, litt rustikke ullfeelingen, men samtidig er det sååå myyykt! Skulle gjerne sett genseren på en gutt også, tror den er enkel nok til at det vil fungere bra!

    • Malsen said

      Greta: tusen takk! Ønsker deg også en god pinsehelg! Vi skal reise på hytten i morgen og håper på deilig vær ved fjorden🙂

  5. Lena said

    Jeg sitter her med tårer i øynene jeg! Takk for fine ord om meg som strikker, og Ida som modell. Så må jeg bare få takke deg igjen for å få lov til å teststrikke denne nydelige genseren. Og pinne 2,5 mm er bare totally worth it! Det blir så fint! Og garnet ER nam, jeg kommer til å strikke med det igjen🙂

  6. Huldr said

    Hva med å strikke det dobbelt? Fikk akutt lyst på gul jakke til bruk i sommer (bare da jeg kan bruke gult …)🙂

  7. Anne Marie said

    For en herlig farge, et herlig smil og en herlig genser!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

