Shetland soft skal vaske seg!

vaskeseg

Ryktene går allerede og flere har spurt meg om det stemmer.

JA! Det stemmer: Shetland soft skal vaske seg!

Det er mange kunder som er blitt glade i Shetland soft i løpet av de fem årene Malsen og Mor har solgt dette garnet. For noen har det vært en tilvenningssak at garnet er innsatt med spinneolje, dette gir nemlig en umiskjennelig lukt som noen opplever som sjenerende. Riktignok ikke alle, jeg har også hatt (gravide) kunder som bare har elsket den liflige duften av veloljet garn…

Nå som Malsen og Mor fyller 5 år har vi en gledelig overraskelse til alle som liker å strikke med Shetland soft! Fra nå av vil vi få garnet vasket på fabrikken før det kommer frem til Malsen og Mor. Dette betyr at garnet kommer ferdig oppfluffet og aldeles luktfritt til dere! Den første bestillingen er allerede levert, men det tar rundt 6 ukers tid før vi kan regne med å ha garnet her.

Fargepaletten vil være mer begrenset enn dere er vant til i begynnelsen, men jeg kommer til å ta inn flere farger fortløpende (les: så snart det begynner å bli tommere i hyllene og vi må supplere). Gøy? Ja!

7 kommentarer »

  1. Frida said

    Hei, her kjem ein kopi av kommentaren min på eigen blogg,
    under innlegget «»Spinneolje: grøss eller greit?»:

    Wow, dette var spennande (eller skal eg seie spinnville) nyheiter! Eg visste jo at du hadde hinta om at du vurderte dette, men tenk at det no er konkret! Og så kjapt! Men eg håpar ikkje at dei som har elska å «sniffe inn» spinneolje-dufta no blir skuffa!

  2. Så bra! Hurra!

  3. Huldr said

    Så bra! Men jeg er litt forvirret, for de nøstene jeg bestilte hos deg for et par uker siden eller så er myke og gode og lukter ikke noe rart, synes jeg. Er jeg en sånn spinnolje-elsker, mon tro?

    • Malsen said

      Huldr: det varierer en del fra farge til farge, generelt sett er Shetland soft ikke så ille spinne-oljemessig.

      • Huldr said

        Aha! Jeg merket forskjellen da jeg tok en grundigere sniff – de forskjellige fargene lukter litt forskjellig ja. Men jeg synes likevel de lukter mest ull🙂

  4. Så fint! Går det bra å blande «gammelt» og «nytt» garn?

    • Malsen said

      Annepålandet: Litt usikker før jeg faktisk har prøvd det selv, men sannsynligvis vil det gå helt fint, så lenge man lar det vaskede garnet bestemme pinnestørrelse/strikkefasthet – det vil fremstå som litt tykkere i og med at det er «fluffet» opp i vask.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

