En vanlig mandag

fargeprøver

Her er det mandag morgen og jeg er forkjølet og hoster. På denne dagen for 35 år siden ble jeg født, sånn ved middagstider i en liten by i Tyskland. Jeg blir alltid litt melankolsk når det er bursdag, det er liksom et tegn på at livet jammen haster forbi, litt uten at jeg alltid får det med meg… men så er det jo fint å bli et år eldre også. Heller det enn å ikke bli det!

Så jeg drikker te og lurer på hvilken strikkebok jeg skal unne meg som bursdagspresang fra Malsen. Forslag mottas med takk!

Fargeprøvene over skal forresten bli nye produktbilder for Shetland soft i nettbutikken. Etter hvert.

9 kommentarer »

  1. Frida said

    Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag! Som ein liten bursdags»blomst» til deg kan eg nemne at eg akkurat i dag har starta å strikke mitt første prosjekt med Shetland Soft!

    Strikkebok-tips om du er interessert i gamle mønster: Til jul gav eg meg sjølv klassikaren «Strik med nordisk traditjon» av Vibeke Lind (nyopptrykk). Trass i grumsete svart-kvitt foto og til dels utydelege diagram synest eg det er ei fascinerande og lærerik bok om kultur- og strikkehistoria vår! Denne danske boka kom først ut i 1981, det må vel vere berre eit par år etter at du vart fødd ….?

  2. Frida said

    Oops, skrivefeil: «Strik med nordisk tradition» skal det vere, om du vil google.

  3. Greta said

    Gratulerer så masse med dagen unge dame. Du har mange gode år forann deg. Veit ikkje kva bok du skal unne deg, men det er vel bare å velge vel.kos deg videre på denne dag og fortsatt ei god uke

  4. Gratulerer med dagen! Og god bedring! Malsen burde kjøpe Ren ull, kjekt med litt strikkenerding. Jeg fikk den akkurat i posten, skal leses etter prachett sin siste:)

    Evt vintageboka fra i fjor. Mye bra historier, og et fint sett som kan passe sønnen.

  5. Gratulerer med dagen!!! Hurra!
    Jeg er enig med Frida – den boka er kjempefin! Jeg lånte den mange ganger på biblioteket og trålet bruktbutikkene for å finne meg et eget eksemplar, men forgjeves. Den kom ut på nytt før jul – og ble revet vekk på kort tid. Det ser ut som den er tilbake i hyllene igjen nå, i hvert fall hos Adlibris. Malsen burde spandere på deg den, syns jeg!

  6. Maria said

    Gratulerer med dagen!
    Gleder meg til å se fargeprøver i butikken🙂

  7. Anne Marie said

    Gratulerer med dagen og god bedring! Jeg aner jo ikke hvilke strikkebøker du har fra før (men regner med det er ganske mange), så kjøp den du har mest lyst på🙂 Håper du blir feiret med kake, kos og sprudlevann!

  8. Frida said

    Hei igjen, og gratulerer med overstått! Eg har svart på spørsmålet ditt om boka «Norske strikkemønstre»/»Norwegian Knitting Patterns» av Annichen Sibbern Bøhn inne på bloggen min.

    Og PS: eit søkjetips for engelske sider: Skriv du «strikkemonstre» (altså istadenfor med «ø») får du fleire treff! Eg ser at den norske originalutgåva har vore til sals i fleire utanlandske nettbutikkar, kanskje er du/vi heldige snart, og finn eit eksemplar!

  9. Synnøve said

    Gratulerer! Foreslår Marte Helgetun sin fine bok:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

