Og her strikker jeg

IMG_3963

Jeg har kost meg i hele dag med å se på strikkekroker i den ene bloggen etter den andre. Monstermønster har samlet lenker til strikkehjørner i dette innlegget, jeg skal i alle fall følge med på om det kommer flere! Jeg har i teorien et eget rom jeg kunne brukt til å strikke og garnnerde meg i, men jeg ender alltid opp på sofaen i stuen. Vi er tre stykker i familien, og har en sofa med seks seter. Ett til to seter er permanent okkupert av strikkekurv, litt ymse garn, strikkebøker og annet uunværlig utstyr som man ikke kan reise seg fra sofaen for å hente. I hjørnet sitter jeg og strikker, med beina strukket behagelig ut foran meg. Det er jo to seter til overs da, sånn til de to andre familiemedlemmene…

IMG_3955

Strikkekurven er overfylt for tiden, av en del store prosjekt som er nesten ferdige. Blant annet en monsterbukse som kun mangler tenner og øyne, en jakke som mangler to ermer, en genser som mangler ett erme, en vest som mangler en vrangbord. Ja. Dere skjønner sikkert. Men sånn ellers føler jeg at jeg har kontroll på strikkekroken og at den holder seg innenfor akseptable dimensjoner.

Og noen ganger er jeg grei og låner vekk kroken til mennesker som er interessert i å se på Fantorangen!

IMG_3966

 

10 kommentarer »

  1. Veldig moro å se små glimt av strikkekrokene! Og så blir jeg så lykkelig når jeg ser velfylte bokhyller i stua, i samme mengde som oss. (vi er tomme for hylleplass, hjelp!)

  2. Anne Marie said

    For en flott bokhylle som «bakteppe» til den koselige strikkekroken. Fint at man deler litt av sofaen med fantorangfan🙂

  3. Stine said

    Så koselig! Enig med Monstermønster – digger velfylte bokhyller🙂

  4. HusmorNom said

    Så koseleg de har det! Likte putene dykkar🙂

  5. Greta said

    Har ikkje fulgt med på strikkekoroker eg. Eg har to. Ein dagstrikkekrok og ein til vkelden hehe. Veldig ryddig og strykturert der.hm. Koselig bilde da

  6. hanne said

    Har ikke fått med meg at en av våre ‘guru’ strikkere har invitert til dette, festlig! Så fint hos deg, ha en herlig helg!

  7. Ylva said

    Fin bokhylle! Bøker stabla alle vegar, over under og vedsidan av kvarandre, akkurat slik ei ordentleg god bokhylle skal vere!!

  8. Anne Marie said

    Glemte å si at det er give away hos meg om du vil bli med😉

  9. Frk.Badegakk said

    Herlig strikkekrok! Og jeg blir fra meg av lykke over å se slike velfylte bokhyller!!!❤

  10. Pinneguri said

    Her fikk jeg lyst til å slå meg ned og strikke, og det må vel være en kjempeinvitasjon, vel? Og sier som over, for noen fine puter❤

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

