Ugler og snøfnugg og veldig mye strikkelyst!

Det er blitt mye strikking i det siste – og veldig mye idédroodling. Jeg jobber med en samling med strikkemønster til barneklær og drømmer om at det kan bli et digitalt hefte i løpet av noen måneders tid. Det er mye som gjenstår, idéer må bli til mønstre, mønstre må renskrives, noen idéer må forkastes fordi de ikke ble som jeg tenkte, plagg må teststrikkes, bilder må tas. Og så videre. Aller helst skulle jeg ha jobbet med strikking og garn og mønstre hele dagen, men det virkelige livet kaller og sier at nei, det går ikke. Så da tar ting litt lengre tid, sånn er det bare.

lue_hals

Men noe får man gjort, altså! I helgen fikk jeg tegnet nye diagram til Snøfnuggluen og – halsen. Det var faktisk bare det som manglet på at mønsteret kunne publiseres, så nå ligger det i nettbutikken og på Ravelry. Vi bruker dette settet veldig mye, halsen ligger veldig godt over skuldrene og er ikke i veien under vinterdressen. Jeg har brukt Super soft merino, så dette er kjempemyke plagg som absolutt ikke klør i det hele tatt. I tillegg er dette garnet veldig godt egnet til mønsterstrikk i flere farger, maskene blir jevne og pene og det er lett å få en flott resultat.

hals

Ellers er det en del uglepakking for tiden. Garnkit’ene til Anns ugleteppe er blitt så populære at Malsen og Mor er gått midlertidig tom for hvit Shetland soft – ikke at det er noen kjempekrise, det er mer hvitt på vei i posten. Men litt ekstra ventetid blir det jo. Uhu🙂

3 kommentarer »

  1. Heisann! Stilig sett🙂 Jeg svarer på spørsmålet ditt om genser her, jeg, siden jeg aldri blir helt klok på om blogspot klarer å gi folk beskjed om at jeg har svart på kommentarene deres…

    En grei forklaring på contigous-metoden finner du her: http://www.ravelry.com/patterns/library/contiguous. Jeg har nok ikke gjort akkurat som dem, med prinsippet er det samme. Jeg strikker som regel med bredere skulderlapp, fordi da ser det ut som jeg faktisk har skuldre😀 Dessuten har jeg økt på annenhver rad på hele ermedelen, og i tillegg økt litt på bolen mot slutten av ermet. Men det er mange mulige variasjoner på denne.

  2. Greta said

    Det er ein aldeles nydelig modell du har :0). Flott sett. Er nok supert å bruke det merinogarnet til både lue og hals til pjokken ja. Regner med at det blir litt slik strikking før neste vinter.enno trenger han det ikkje gromguten vår.Lite emd hals enno hehe. Men når den tid kommer kjem eg nok til å bestille litt hos deg. Spennde med det heftet da. Håper der er noe eg liker og får lyst å lage til Trym. Ha ei flott uke videre

  3. mimouna said

    Det ble et fint sett, litt sånn nostalgisk både i farger og mønster. Og så har du jo en sjarmerende modell da! 😀