Julestrikk = valgets kvaler

Vintage knitting ad boeing

Å planlegge hva som skal strikkes under årets juleferie er ikke bare enkelt. Skal man strikke ferdig noe av alt det som ligger i sofaen og skriker på ferdigstillelse? I så fall kan jeg velge mellom blant annet dette:

1. strikkejakke til meg selv. Gjenstår å strikke ermer og knappestolper – og SKREKK og GRU – å klippe opp!

2. genser til meg selv. Gjenstår 5-6 centimeter på bolen og et par ermer.

3. årgangsufo: gjenstår et par cm på hvert erme og knappestolper. Men jeg vet ikke om jeg har nok garn…

4. kortermet genser til meg selv, som er kommet i retur fra en teststrikker som ikke hadde tid. Genstår ermer og raglanfelling.

knittingfun

Eller skal man unne seg å legge opp til noe helt nytt? Aktuelle alternativ er, blant annet (selvsagt…):

1. kofte til Småen

2. lue/hals til Småen

3. strikkebukse til Småen

Eller skal man være litt fornuftig å kombinere strikking og jobbing og derfor strikke noe som muligens kan bli et Malsen og Mor-mønster til slutt? I så fall er listen omtrent utømmelig, men noen muligheter er:

1. Barnestrikkejakke med høy hals i patentstrikk

2. Barnevest i mønsterstrikk

3. Barnegenser i mønsterstrikk

4. osv osv osv osv…🙂

Kanskje det er like greit å pakke alt garnet vekk i en svart sekk og bare lese ukeblader, drikke liksomkaffe og bygge lego hele julen?

3 kommentarer »

  1. frksnupp said

    Valgets kvaler! Jeg syns: et kjekt og lekkert strikketøy til deg selv, liksomkaffe og Lego🙂 det er min plan, bare bytt ut liksomkaffen med kruttsterk type, og Lego med Duplo!

  2. Greta said

    Hehe. Eg har tenkt å legge opp eit nytt strikk å ha med meg. Men så har eg fått vekk alle ufoer no da. Godt valg

  3. Siri said

    Det må jo bli RIBBEstrikk!🙂 God Jul til deg og dine!🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

