Snøfnugg…. snart!

snofnugg2

I dag er det vinterens første snødag her i Bergen. Jeg er ikke en begeistret snøelsker, men akkurat nå snør det faktisk litt på tegneblokken og pc’en min også. Jeg jobber med noen barneplagg som jeg tenker å publisere som et lite digitalt oppskriftshefte. Plaggene har et enkelt og søtt mønster med snøfnugg på, det ser litt ut som vinterens første snødryss. Det blir mønster på genser, kjole, lue og hals – alt med variasjoner av snø og snøfnugg. Ikke bare perfekt for sesongen vi er på full fart inn i, men faktisk også perfekt for alle som lurer på om de kan våge seg ut på mønsterstrikk med to farger. Jeg ønsker nemlig å forklare alt så enkelt som mulig i disse mønstrene, slik at de kan være til glede også for de som ikke er veldig strikkeøvet.

snofnugg

Jeg har hatt noen flotte teststrikkere med på laget denne gangen – en versjon av genseren kan dere se på denne bloggen.

Når blir heftet publisert? Det er jeg ikke sikker på. Alle som selv driver med mønsterskriving kjenner sikkert til utfordringen – alt skal helst stemme, alle tall, alle mål, alle forklaringer. Bildene skal være fine, lyset skal være rett. Det er en god del arbeid som ligger bak et ferdig strikkemønster. Men – kanskje til helgen?

1 kommentar »

  1. Greta said

    Så spennende da. Må jekke ut kva du ahr av iderer og mønster etter kvart. Men ikkje no, no har eg altfor mye på planen hehe. Ha ei fin uke og lykke til med heftet

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

