Frøkengenser

vintage_genser

Jeg er på genserkjøret. Notatblokken er full av dem. Gensre i alle slags fasonger. Lange. Korte. Trange. Vide. Det er til og med en poncho-aktig genser der. Så nå skrives det mønstre så blyanten knekker, for alle disse fabelaktige gensrene må jo få sjangsen til å komme ut der til dere. I tilfelle en av dem er akkurat den genseren som du har ventet på?

froken_tvFørste genser ut er Frøkengenseren. Den ble laget fordi jeg innså at jeg hadde INGENTING å gå med da jeg skulle på NRKs strikkeprogram. Genseren er vintageinspirert, i en litt kort modell som er skreddersydd til å brukes til skjørt. Foran har den et bredt felt med hullmønster, nederst har den et litt høyt bråt som legger seg på hoften og gir genseren den rette vintageaktige fasongen. Ermene er korte, sånn at genseren ikke blir for varm til et julebesøk eller en fredagspils med jobben. Sånne ting må jo frøkener også være med på. Og skulle det bli litt kjølig, så er korte ermer helt geniale om man vil ha en cardigan over.

 

Nå er ikke mønsteret på Frøkengenseren helt klart ennå, men veldig langt unna er det ikke. Det er bare så mange andre gensre som roper på meg fra notatblokken! Hva syns dere, skal jeg renskrive dette mønsteret før jeg jobber videre med listen på notatblokken?

6 kommentarer »

  1. frksnupp said

    Ja! Den var kjempefin. Jeg trenger også en frøkengenser🙂

  2. strikkepanja said

    Helt enig med frknsupp, jeg trenger også en frøkengenser! Snarest🙂

  3. Frk.Badegakk said

    Lekker genser! Ser ikke bort i fra at denne frøkenen trenger en sånn en au!😀

  4. Greta said

    Eg er spent på resten eg. Over jul skale g ah meg ein heilt enkel genser som ikkje er kjedelig.

  5. Elisa said

    Ja, det er klart ein må vere riktig kledd når ein skal på strikketv! Veldig fin genser, eg burde absolutt hatt ein sånn når eg skal tilbake i jobb igjen over nyttår.

  6. Nydelig genser. Ein sånn ein fekk eg lyst på. Samtidig er eg kjempenysgjerrig på kva anna du har tegna.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

