Travelt = gøy

… og litt slitsomt også.

De siste månedene har vært hektiske, men heldigvis på en spennende og inspirerende måte. Det har vært sånn som det ofte er, mye aktivitet avler mer aktivitet. Det begynte så uskyldig med at jeg bestemte meg for å satse mer på mønsterskriving og publisering av strikkeoppskrifter. Jeg har veldig mange spennende mønstre liggende i ulike grader av ferdigstillelse, men problemet har vært at jeg ikke rekker å prøvestrikke alle selv, i alle fall ikke utover diverse prøvelapper. Men etter en oppmuntrende samtale med Pinneguri, så bestemte jeg meg for å løse dette problemet ved å bruke teststrikkere mye mer enn jeg har gjort før. Dermed har Malsen og Mor-mønstre vært hos veldig kompetente strikkedamer, som har laget flotte modeller for meg.

I kjølvannet av dette bestemte jeg meg for å ta inn litt nytt garn i Malsen og Mor-butikken. Vi har manglet en supermyk merino, men det har vært vanskelig å finne en leverandør som tilfredsstiller kravene vi har om etisk fornuftig produksjon. Derfor ble vi selvsagt kjempeglade da vi snuste oss frem til en produsent som leverer garantert mulesingsfri merino! Den kommer i butikken i løpet av få dager, garnet er kommet på lager, men det gjenstår å ta produktbilder.

Nå skulle man jo tro at dette var nok action for en travel småbarnsmor med jobb og garnbutikk, men nei. Plutselig en dag ringte NRK og spurte om ikke jeg ville hjelpe dem med å lage noen strikketeknikk-videoer til strikkeprogrammet nasjonal strikkekveld, som vises på NRK2 førstkommende fredag. Jeg skal innrømme at det var skummelt å si ja. Men jeg sa ja. Så da kom NRK på besøk på Malsen og Mor-lageret og filmet i to hele dager. Mor måtte strikke og forklare og holde hendene med strikketøyet i i alle slags umulige vinkler. Resultatet er 7 korte instruksjonsvideoer som viser ulike teknikker, fra det helt grunnleggende til mer komplekse ting.

Det er ikke fritt for at jeg er litt nervøs for disse videoene, særlig nå som dagen nærmer seg. Jeg har sett dem, og jeg ser veldig godt selv at jeg var grisenervøs der jeg satt… Så vær snille med Mor hvis dere kommenterer videoene i etterkant😉

nrk

Tja. For å virkelig være sikker på at pulsen forblir høy fremover har jeg også bestemt at Malsen og Mor må få ny nettbutikk. Det innebærer mye jobb på kvelds- og nattestid, men det ser ut til å bli veldig bra. Ikke helt ferdig ennå, men det kommer seg. Enn så lenge er det den «gamle» nettbutikken som er å finne på www.malsenogmor.no, men i løpet av noen dager skal den nye være på plass!

sniktitt

9 kommentarer »

  1. HusmorNom said

    Gleeeder meg til å sjå strikketv på fredag!! Håpar også at du snart skal ha åpent lager, slik at ein kan snuse litt på det nye garnet ditt.🙂

    • Som hun over/under skriver: gleder meg til å se strikketv på fredag! Syns du er modig som stiller opp på noe sånt!

  2. Stine said

    Så kult, blir gøy å se deg på tv. Lykke til med ny nettbutikk!

  3. Spennende å følge med på!

  4. Frk.Badegakk said

    Så mye spennende på gang da! Gleder meg til å se den nye nettbutikken!!! OG videoene!

  5. Greta said

    Å så spennde. No gleder eg meg enda meir til fredag og eg skal sjå strikkeprogrammet. Og så likte eg veldig godt at du har fått inn eit supermjukt merinogarn. Eg skal til Bergen om 14 dager. Kunne veldig gjerne tenkt emg ein titt i lageret ditt for å kjenne på garnet og slikt. liker å gjere det før eg kjøper eg. er det mulig tror du?

  6. Veldig gøy å se deg på TV – jeg kunne ikke se at du var noe nervøs! Veldig behagelig og lett å følge med på, og så godt ordlagt! Så utrolig kult at du sa ja til å bli med🙂
    Og veldig kjekt å se både deg og Strikkepanja igjen! Jeg måtte le av hvor dypt inn i garnnerdingen jeg må være. «Alle» som dukket opp var jo gamle bekjente😉

    • Malsen said

      Tusen takk, Cecilie! Jeg kan love deg at jeg var ganske nervøs, men det var veldig gøy å være med på dette! Sikkert like greit at jeg ikke tenkte meg for mye om før jeg sa ja😉 Det er gøy med garnnerding!

  7. Hedda said

    Neimen, var det deg! Kult! De var veldig bra – tydelige og pedagogiske.🙂 Gøy!

    Hilsen Hedda

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

