Kreativt kaotisk

IMG_3330

Jeg har lenge lurt litt på hvor Malsen og Mor er på vei hen. Det er krevende å være enekvinne bak en butikk, selv om det er en nettbutikk og jobben i grunn kan gjøres når som helst. Og selv om man har hjelp av en katt og noen utmerkede eksemplarer av venner og familie. Men det er jo gøy med garn, og det er det som er drivkraften bak Malsen og Mor!

En svært forsømt del av virksomheten er utviklingen av strikkeoppskrifter. Tiden har det med å ikke strekke til… Men nå har jeg en publiseringsplan som er omfattende og detaljert, så da er mye av grunnlaget lagt. For det som de fleste oppskriftene mine strander på, det er rett og slett at jeg får enda en idé og så ENDA en, og så er det plutselig slik at jeg har en million halvferdige og påbegynte ting og ingen giddis til å få noe ferdig…

På tegnebrettet nå er en barnehagegenser – prøvelappen måtte til for å finne den perfekte fargekombinasjonen. Mange av fargene i Shetland soft er ganske like, helt til man ser nærmere på dem. Plutselig ser man fargespett og valører som ikke er så lett å få frem når man viser et bilde av et enkelt nøste.

IMG_3342

Prøvelappen her viser det ganske godt. Her er fargene, fra toppen og ned:

Brun Konfekt

Turkis Akvarius

Brun Singel

Turkis Akvarius igjen

Grå Gåsunge

Oransje Brandy

Grå Gråpus

2 kommentarer »

  1. Frk.Badegakk said

    Deilige farger! Føler et behov for å handle mer Shetland Soft, selv om jeg strengt tatt har en del på lur, og jeg ikke har et prosjekt det er tiltenkt en gang. Jeg er en søkker for farger!!!!

  2. Frk.Badegakk said

    Forresten et veldig nyttig innlegg. Det blir tydeligere for leserne/kjøperne dine hvordan fargene egentlig er. Jeg synes du må publisere flere sånne prøvelapper!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

