En liten bestefar

IMG_3248

Jeg blir ikke lei av ulike kombinasjoner av gult og lyseblått. Denne gangen er gulfargen en litt blek oker, med et islag av sennep. Da passer den fine isblå perfekt som et lite oppfriskende element. Jakken er strikket i dobbel tråd av Malsens silkeull, i fargene Gull og Opal. Jeg sto lenge foran garnhyllen og funderte før jeg landet på dette valget, utslagsgivende ble det til slutt at jeg ville prøve ut hvordan Malsens silkeull oppførte seg når den ble strikket med dobbel tråd.

IMG_3233

Resultatet er jeg veldig fornøyd med. Det er litt bestefar over denne jakken, synes jeg. Jeg er usikker på om det er den høye kragen, eller om det er fargen som gjør det. Eller er det kanskje kombinasjonen med mørkebrun cordfløyel? Vi er i alle fall gode venner med den, mini-bestefar og jeg. Den blir bra som utejakke frem til det blir kaldere og innejakke når vinteren kommer.

Jeg har brukt Nøstebarns oppskrift på kragejakke, men har strikket med maskeantallet til størrelse 1 år til min toåring. Skal man rekke å strikke alt man vil til de små håpefulle, så nytter det jo ikke å drive med klær som de skal vokse inn i! Med bredde i størrelse 1 år og lengde tilsvarende størrelse 2 år ble jakken helt perfekt. Nå må jeg bare finne den siste gyngehestknappen. Jeg har lagt den på et lurt sted, nemlig…

4 kommentarer »

  1. Den ble kjempefin! For en fin fargekombo!

  2. Greta said

    Så stilig liten kar du har der. Jakka var fin den også. Ein ordentlig godgur er det.

  3. byVero said

    Knallfin jakke! Og veldig fin mini-bestefar.

  4. Frk.Badegakk said

    Utrolig skjønn bestefar! Og fargekomboen var helt knall synes jeg!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

