Luksus til mor

silkbloom_lueTusen takk for gode tips til barnehagestrikk. De er notert, og listen skal konsulteres underveis. Foreløpig er ullbukse nr. 1 på pinnene.

Det er nemlig ikke så ofte at det blir noe egostrikk på mor lengre. Så da er det jo rimelig at det i alle fall ikke spares på fibrene når jeg en sjelden gang strikker noe til meg selv! For lenge siden så jeg en fin lue strikket i Silkbloom fino på ravelry-siden til Frk Snupp. Hun hadde forandret litt på oppskriften – til det bedre, etter min mening, så jeg hermet like greit.

Silkbloom fino har jeg jo metervis av på Malsen og Mor-lageret, men jeg har også en litt streng regel på at jeg ikke tar med meg Malsen og Mor-garn hjem med mindre jeg har helt konkrete planer om å strikke noe av det med det samme. Garn er det nemlig som kjent nok av hjemme hos oss allerede. Derfor gikk jeg rundt med et nøste Silkbloom fino i håndvesken noen uker – da er garnet i limbo og jeg føler at systemet mitt er i vater fremdeles.

silkbloom_lue2

Luen kan anbefales, i alle fall om den strikkes i noe litt ekstra lekkert. Silkbloom fino-varianten er myk, lett og deilig og har en veldig fin glans som gjør at det er litt mer «med» luen. Og i påvente av at det til slutt skal bli skikkelig vår her på Vestlandet, så blir den dessverre brukt masse.

3 kommentarer »

  1. Greta said

    lekker lue det der. Kunne aknskje tenkt meg å strikka til meg sjølv til neste høst. Men får sjå. liker ikkje engelske oppskrifter. No har eg ikkje tid, så uansett får det vere. Men den var fin på deg. Og garnet såg også lekkert ut

  2. hanne said

    Så flott lue du har strikket, herlig å strikke litt luksus!

  3. Luksus er godt! Og det lille jeg har strikket i silkbloom fino er til baby, ja til luksus til mor og!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

