Reven rasker over isen

IMG_2474(1)

Jeg falt helt for dette lille reveskjerfet første gang jeg så det og hentet faktisk frem garn og pinner med det samme. Småen trengte nemlig et skjerf og jeg hadde uansett tenkt å strikke et smetteskjerf til ham. Litt artigere når skjerfet samtidig er Mikkel Rev, tenkte jeg. Perfekt revegarn hadde garnmamma selvsagt også på lur, et enslig nøste av den aller første silketweeden Malsen og Mor tok inn på lager da butikken ble startet. Det hvite garnet er et veldig mykt og veldig umerket nøste som jeg kjøpte for et par år siden på strikke- og garnmessen Woolfest.

Skjerfet ble til i løpet av en dag og vi har brukt det veldig mye siden. Småen aksepterer reveboaen sin uten å klage og mor er sikker på at han er varm i nakken og på brystet. Vellykket prosjekt!

4 kommentarer »

  1. lise said

    Superfint! Dette gjør seg sikkert godt til voksne, lekne damer også!

  2. Line said

    Så morsomt – jeg har strikket en bukse av det samme garnet – som skulle brukes på vår lillebrors første karneval i barnehagen. Hva han skulle være? Rev! Det er virkelig den perfekte revefargen!

  3. Elisa said

    Å, det var kjempefint! Trur det må vere midt i blinken til min gut også.

  4. Kjempefint! Og en super barselgave, takker for tips!, jeg har fått julebrev (allerede) og har plutselig barselgavestrikk på gang i følge nyhetene i julebrevet.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

