Jakten på superluen

Luer er forbausende vanskelig. De er for tykke, for tynne, sitter dårlig, glir frem, glir tilbake, vrir seg. I det hele tatt. Sånn sett er det bra at luer er kjekke å strikke, da kan hu mor eksperimentere litt og prøve seg frem i jakten på den perfekte luen.

Aviatrix har vært i Ravelrykøen min i en evighet, det er noe med passformen og konstruksjonen som tiltaler meg veldig. Den var da også gøy å strikke og ble fin på. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er hakestroppen, den ble for løs på min lue og fungerer ikke helt etter intensjonen. Neste gang strikker jeg heller vanlige knytesnorer, det er mer fleksibelt. Luen er strikket i Semilla fra Malsen og Mor-lageret, jeg brukte rundt et halvt nøste.

Men… jakten fortsetter. Heller ikke Aviatrix var den perfekte…

7 kommentarer »

  1. Merete said

    Luer med hals har vi vært glade i! Pixielua feks.

    • Unsepus said

      Pixielue med hals var nytt for meg… har du en link?

  2. CathrineSB said

    Jeg syntes babyluen fra Nøstebarns oppskriftsamling var veldig god da jeg hadde baby.

  3. Greta said

    Hei. Det var lenge siden. Ikkje ofte du blogger. Men kjekt å sjå når du gjer det. Lykke tiol videre i jakten på den perfekte luen. Håper du finner den før han vert stor :0)

  4. byLi said

    jeg var veldig fornøyd med djevellua. pjokken har vokst ut av 3 stk allerede (starta tidlig) for han har jo ikke blitt 2 år engang😉
    kjekt med knytingen, og den følger hodet når de snur seg.

  5. Marte said

    Sliter med å finne den perfekte lua sjøl… Min versjon av Aviatrix ble akkurat like slakk som din. De som hittil har fungert best må være «Gros djevellue» og «Liten lue» fra Myk start boka. Du får skrive et innlegg på bloggen hvis du lykkes i jakten:)

    • Unsepus said

      Djevelluer har jeg strikket en del av, men alltid som gaver til andre. Det vil si, vi hadde en bitteliten minidjevellue som småen hadde på seg da vi reiste hjem fra sykehuset. Tror jeg må lage en å prøve, det er jo en lue med kanonbra passform!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

