Actionbilde: hekleteppe og vinkelvotter

Egentlig kan jeg fremdeles ikke helt tro at jeg faktisk fullførte alle lappene og deretter heklet sammen oldemorruteteppet jeg begynte på da jeg var gravid på sofaen. Teppet har vært i bruk hver eneste gang vi har vært ute med vognen, først over dyne og så i hele vinter over småens superdeilige saueskinnspose. Jeg syns det har vært en frisk oppmuntring i en ellers sur og våt Bergensvinter.

Det har vært mange fuktige og kalde dager å trille tur på, men stort sett har vi vært ute hver dag. Småen sover kjempegodt i vognen, og mor har godt av trimmen… Vinkelvottene i Shetland soft har ikke vært særlig i bruk før, men nå som hendene ikke kan graves dypt ned i lommene på kåpen lengre, har de vært gull verdt. Men aller mest har jeg brukt et par tovede votter som min mor har kjøpt til meg i Matjas garnbutikk her i nærheten!

Forøvrig er det andre i husstanden som også av og til ser sitt snitt til å benytte seg av både skinnpose og lappeteppe. Helt uten å ha lov til det.

 

5 kommentarer »

  1. Greta said

    Hei, hei. Takk for koselig kommentar. Kjekt å sjå deg tilbake der og. Kjempefint teppe. Veldig praktisk og pynter skikkelig opp. Skjønner jo Malsen da som vil snike seg til ein liten kos i posen hehe.
    Matja lager flotte votter, så dei har nok vore gode å brukt i denne ekle vinteren.
    Men no ser det ut som vi skal få nokre fine dager. Da blir det nok kjekkere å gå tur ute.
    Ha ei super helg alle sammen

  2. Ruth said

    Jeg blir skrekkelig imponert over alle som er i stand til å hekle nok lapper til noe som helst. Jeg lider av total lappeangst. 😉

    Den baren var superenkel å strikke. Dukken også. Bare husk å bruke Superwash ull sånn at den kan vaskes. Ha en herlig helg. Jeg sitter her og venter på at tåka skal letne, jeg ser alt tegn til blå himmel.

  3. mimouna said

    Så kjekt med slike ting som blir mye brukt, og teppet var jo både en herlig fargeklatt og en god varmekilde i vognen. Fine votter også, og uunnværlige på trilletur. Jeg har et par som er ihjeltovet inni håndflatene, sånn går det når man triller rundt i bergensvær. Men akkurat nå er det jo nydelig vårsol ute da.

    Ønsker deg og dine en god helg. 😀

  4. Merete said

    Og småtten har boblelue på? Eller? Ble veldig opptatt av lua🙂

    • Unsepus said

      Småen har på boblehue, ja. Vi har brukt den nesten hver dag etter at jeg strikket den, så den har vært en slager🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

