Technicolour dreamcoat

Vi tar ikke så tungt på dette med guttefarger og jentefarger her i huset. Tvert i mot, så lenge det ikke er knall rosa og har utpreget jentete snitt, så defineres det som passende for Herr Baby. Favorittjakken min er denne fargerike saken her, selv om jeg jo forstår at lilla, oransje og rosa kanskje kan være litt vågalt for de mer marineblått-og-khaki orienterte.

Denne jakken var det aller første jeg strikket til babyene i magen. Den første jakken ble strikket mens alt fremdeles var sorgløst og den største bekymringen jeg hadde var om det ville være nok garn til to jakker. Den andre jakken strikket jeg etter at vannet til Martha var gått og alt var blitt kritisk og dumt. Da hadde jeg en avtale med jenten i magen, om at jeg skulle strikke jakken hennes hvis alt så bra ut på dagens kontroll på sykehuset. All slags dum overtro man holder på med… men det hjalp meg jo faktisk til å bevare så mye ro som jeg kunne i svangerskapet.

Og det var faktisk akkurat nok garn, to nøster Lanett og et nøste Zauberball er akkurat nok til to jakker i størrelse liten nyfødt.

Jakken er strikket på pinne nr. 2,5, med alternerende striper i hvit Lanett og Schoppelwolle Zauberball i fargen Fuchsienbeet. Fargeskiftene er kjempelange, så forsiden av jakken er mørk lilla, mens baksiden er nydelig appelsinoransje og ermene er røde og rosa. Jeg er utrolig glad i denne jakken, den er så herlig frisk og vital i fargene og passer kjempegodt til et lite barn som etterhvert skal bli nysgjerrig på alt det rare som finnes i verden.

Glad-jakken

Garn: Schoppelwolle Zauberball i fargen Fuchsienbeet og Sandnes Lanett i hvitt

Pinner: nr. 2,5

Garnforbruk: 100 g

Mønster: Sidestrikket rillejakke fra Strikk til Nøstebarn

8 kommentarer »

  1. Greta said

    Hei, Eg vert så glad kvar gang eg ser att det er eit nytt innlegg fra deg. Nydelig jakke på nydelig gutt. Fargen passet akkurat til ein sånn skjønn liten kar. Hadde du kledd han i sjokkrosa og berre det, ville eg stusset litt. Men kvifor ikkje kle gutter i friske farger også.
    han er da berre nydelig. Stor klem fra solfyklte sogn :0)

  2. lise said

    Det er en veldig skjønn liten gutt dere har fått, som er veldig heldig at han har dere, selv om han mistet søsteren sin. Flott jakke også.

  3. Merete said

    Nydelig, både kjekkasen og jakka hans. Det er godt med farger, jeg prøver å bruke mer farger og rive meg litt løs fra grått og svart og marienblått, det kommer alltids en tid da han kommer til å gå i mørke farger…

  4. Det er godt å se innleggene fra deg:) Jeg synest jakka er helt herlig og må bare tilføye at jeg har en gutt som er nå 7 år men gjennom hele hans liv hittil er rødt,rødt, rødt den fargen han velger på sine klær. Og for ca 3 år siden ville han ha et rosa rom, men vi fant en mellom vei, røde og gule vegger:) Så her hos oss er det rødt som er favoritt fargen, så liker han også orange og limegrønn:)
    Ha en kjempefin helg med mann, minsten og malsen.

  5. Matja said

    Nydelig jakke til en nydelig gutt.Liker litt friske farger til gutter.Kos dere alle sammen.Klem:)

  6. Synnøve said

    Friske farger til en liten kjempe!🙂 Nydelig passform på jakka, virker det som!

  7. frk.badegakk said

    For en helt nydelig gutt, og jakka likeså. Elsker fargene i denne jakka altså. Knusegod gutt. Virkelig. Godt å se at han vokser seg stor og sterk=)

  8. […] ha mot huden sin. Da er Schoppelwolles Zaubeball et fint alternativ. Jeg har tidligere strikket babyjakker i fargen Fuchsienbeet, denne gangen har jeg brukt fargen Frische Fische. Det er ikke helt regnbuefarget, men nært […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

