Tålmodighet

Tålmodighet er en dyd, var det ikke så? Jeg syns det er gøy å begynne på noe nytt, men dersom det viser seg å være kjedelig eller for rutinepreget, så finner jeg  en god unnskyldning til ikke å fullføre. Den mest brukte unnskyldningen er som regel: jeg skal gjøre det SENERE. ‘Senere’ betyr i denne sammenhengen som regel ‘aldri’.

På grunn av dette har jeg til nå tenkt at det ikke er en god idé for meg  å begynne å hekle på oldemorsruter. I alle fall ikke om jeg har lyst på mer enn en eller to.

Men så satt jeg her i sofaen og kom på at jeg hadde noen nøster Drops Delight i kassene mine. Og at det kanskje var et pent garn til et hekleteppe.

Og så jeg som ikke kan hekle. Jeg kan i alle fall kunngjøre at lappene er ferdige og alle trådene er festet. Noe gjenstår. Alle lappene skal ha en hvit kant rundt seg, komplett med festing av to tråder per lapp. Og så skal de hekles sammen. Det er bra man har tid.

4 kommentarer »

  1. Greta said

    Det vert eit praktfult teppe. Og for ordens skuld. Så ser eg at du kan å hekle. gler emg til å sjå det ferdig. klem

  2. torirot said

    Jeg er veldig dårlig på å fullføre slike tepper…. Men fant et tips på Wenches hobbyblogg som jeg ikke har prøvd ennå, men som så fint og enkelt ut (og man slipper å feste to tråder per lapp). Ta en titt: http://knitnetty.blogspot.com/2011/03/morsomt-monteringsarbeid.html

    • Unsepus said

      Toritrot, tusen takk for tips, når jeg først skjønte hvordan teknikken fungerte går det overraskende raskt! Jeg hadde funnet en annen sammenheklingsmetode som visuelt ligner på denne, men den var ikke tilpasset bestemorruter, så da ble det ikke lett for en heklelettvekter som meg. Så da var det jo veldig kjekt å bli tipset om en annen og lettere metode🙂

  3. […] kan jeg fremdeles ikke helt tro at jeg faktisk fullførte alle lappene og deretter heklet sammen oldemorruteteppet jeg begynte på da jeg var gravid på sofaen. Teppet […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

