Det året det var så bratt

Det er visst det året jeg er inne i nå. Hvor ingenting går som det skal og den ene vanskelige perioden følges av den neste. Å syte og klage hjelper jo ikke, men det er helt sikkert at jeg mange ganger har sittet med hodet i hendene og tenkt «nå! nå klarer jeg bare ikke å ta inn over meg mer.» For det har bare vært ting av det alvorlige slaget, fra vi mistet Pappa i oktober, til min bror fikk hjerteinfarkt i februar, med innslag av ulikt annet underveis.

Men nå så ting litt lysere ut og i dette innlegget hadde jeg gledet meg til å vise dere den kledelige kulen jeg har fått på magen og fortelle dere at vi venter tvillinger i oktober. Så slår livets alvor til igjen. Vi venter fremdeles tvillinger, men jeg har fått veldig tidlig vannavgang og ingen kan si hvordan det kommer til å gå. Det er klart at vi krysser fingrene og håper på det beste, men for å sitere de ærede doktorene på sykehuset: prognosene er dårlige.

Det føles tungt å være halvgått i svangerskapet og ikke vite om det kommer til å ende med baby. Men vi tar en dag om gangen og håper at kroppen forstår at dette er noe som vi veldig gjerne ønsker oss, sånn at den gjør alt den kan for å sørge for at alt går bra fremover.

Og i mellomtiden ligger jeg på sofaen og strikker og strikker og strikker.

14 kommentarer »

  1. HusmorNom said

    Tenker masse på deg, og sender avgårde varme tanker i lassevis!!

    Håper verkeleg at alt går bra med deg og dei søte små!!

    MASSE klemmar!!!

  2. Merete said

    Krysser fingrene og sender masse tanker! En tung beskjed.

  3. Hespetre said

    Uff og uff, for et år. *klemme*

    Krysser fingre for dere og de små i magen. Det er tøft nok å gå gravid om det ikke skal være risikosvangerskap i tillegg, det vet jeg litt om.

  4. Greta said

    No fikk eg tårer i augo. Føler med deg. Men du er tøff og du klarer dette her. Tror på deg eg. Det er meningen at dere skal få desse tvillingene. Krysser fingrene for deg. Stor stor klem

  5. frksnupp said

    Tenker på dere og krysser fingrene!

  6. Synnøve said

    Tenker på dere! En tøff beskjed å få, det er sikkert. Håper at dette ender godt!

  7. Frida said

    Mange gode tankar til deg og magen.

    Frida

  8. Lise said

    Lykke til, jeg krysser alt hva jeg har og tenker på at de er veldig flinke på sykehusene nå. *klem*

  9. torirot said

    Håper inderlig at dette går bra! Hilsen tvillingmamma

  10. Ruth said

    Livet kan virkelig gå i oppoverbakke innimellom, men selv de bratteste ender en gang – det forteller jeg meg selv stadig vekk. Jeg håper inderlig at alt går bra.

  11. Linda said

    Uff detta vakje kjekt å høyra. Men me håpar på da besta, at da går berre bra. Ligg i ro og strikk🙂 Klem

  12. Baddie said

    Sender deg mange varme tanker. Jeg fikk forkortet livmorhals i svangerskapet og det var fare for at snuppa skulle bli født i uke 28. Hadde sengeleie på sykehuset deretter hjemme. Ironisk nok ble snuppa født 15 mai, en uke på OVERTID!!! Så jeg vet hvordan det er å få snudd svangerskapet på hodet og ting var veldig skremmende. Krysser fingrene for en solskinnshistorie hos dere også.

  13. Matja said

    Uff dette var både hyggelig og trist på en gang.Krysser fingre og tær og sender dere mange gode tanker.Håper inderlig at alt går bra.Det fortjener dere virkelig etter alt det triste som har skjedd.Du må bare gi en lyd hvis det er noe du trenger hjelp med.Veien er ikke lang.Stor klem til dere alle sammen:)

  14. Mirdiz said

    Så utrolig trist!
    Håper at det går bra, masse lykke til!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

