Siste liten?

Min faste leveregel er at det offisielt ikke regnes som i siste liten hvis man faktisk klarer å bli ferdig før man legger seg. Dette prinsippet praktiserer jeg knallhardt i forbindelse med rydding før besøk, pakking før ferie, lesing til eksamen, baking til bursdagsbesøk og ikke minst ved strikking med tidsfrist.

I meget god tid var jeg altså ferdig med den tredje av de stripete presangene som skal overleveres til tre stolte ettårsjubilanter senere i dag. Med meget god tid mener jeg altså at vaskemaskinen var ferdig før klokken var ett i går kveld og at plagget heldigvis var tørt i dag tidlig, sånn at det kunne pakkes inn før jeg gikk på jobb.

Jeg kommer nok til å skrive litt mer utførlig om disse stripete kreasjonene, jeg har nemlig testet ut tre ulike oppskrifter og notert meg bak øret et par ting i forbindelse med dem. Den lilla er en forbedring av en genser Vridd og Vrang har hatt på publiseringslisten lenge, så den blir tilgjengelig som en Vridd og Vrang-oppskrift etterhvert.

En ting som er verdt å merke seg med disse genserene er at det omtrent ikke går med garn til dem. I størrelse 18 mnd har jeg brukt to nøster Shetland soft til hver genser.

11 kommentarer »

  1. Merete said

    Ikke noe hvis man har behov for å slanke garnlageret altså?🙂

    Striper er fine greier! Synes faktisk det går kjappere å strikke striper enn ensfarget.

    • Unsepus said

      Det gjør ikke det helt store innrykket i garnlageret, nei, men det er jo en fin måte å kvitte seg med alle de små restene på!

  2. Mirdiz said

    Så herlige farger!
    Jeg digger Shetland Soft altså!🙂

  3. De ble fine! Hvilke farger har du brukt?

    • Unsepus said

      Det er Eple + Putty, Rustikk + Laurbær og Iris + Romantikk

  4. Greta said

    Gler meg til eg får sjå litt meir av dem eg

  5. Marten said

    Så fine farger! Striper er kult😀 Jeg gleder meg til å se mer av disse kreasjonene…..

  6. Vibeke said

    Så fine fargekombinasjoner! Veldig drøyt garn ja, jeg brukte bare 150 gram til voksen jakke (+ ca 50 gram Noro). Håper gavene blir godt mottatt!🙂

  7. Matja said

    Nydelige gensere.Liker å strikke striper.Har følelsen av at strikketøyet vokser mye fortere da:)Har et hav av små og store rester som trenger å slankes bort,så nå venter jeg spent på oppskriften.Hva med å lage en ullbukse til?
    Da vil det bli supre sett til å ha undre kjeledressen til vinteren.Ha en fin dag:)

  8. Marit said

    Lekre gensere. Ikkje minst fine fargar.

  9. Sigyn said

    Så utrolig fine fargekombinasjoner!🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

