Fionavest

Malsen og Mor-lageret bugner over med fantastiske farger og jeg har lyst på 200-timers døgn sånn at jeg kan prøve alle sammen! Da jeg reiste på tur til Woolfest tok jeg med meg to nøster Shetland soft i den nydelige lillafargen Fiona. Fargen er en intens lilla med melering som går over i blått. Mange av Shetland soft-fargene får ikke vist seg skikkelig før man begynner å strikke med dem, for meleringen og spillet i fargene blir ikke like tydelig når garnet er nøstet opp. Fiona-fargen var jeg litt usikker på i utgangspunktet, men jeg er mer enn begeistret nå som jeg har strikket med den. Faktisk så begeistret at jeg vurderer om jeg skal strikke noe til meg selv i samme farge!

Men man må jo prioritere – derfor har jeg strikket en vest til en supersøt liten jente på 8 måneder. Nora kommer forhåpentligvis til å se helt smashing ut sin nye Fionavest. Vesten er strikket med utgangspunkt i gratisoppskriften Boheme, men jeg har gjort noen endringer. Boheme er en åpen vest med knapping kun i bærestykket og mønsterdelen/bolen har ingen kant som hindrer at den krøller seg innover i sidene. Jeg hadde mer lyst på en lukket vest, så jeg begynte å strikke rundt etter at bærestykket var ferdig. Som litt ekstra bling har jeg heklet en liten blomst som er festet foran på vesten.

Fionavesten er strikket med dobbel tråd på pinne nr. 4. Jeg brukte under 80 gram, så det er en lett og fin vest som samtidig bør varme godt når høsten kommer. Og hvis vi er litt heldige kan det kanskje være at vi får vise bilder av frøken Nora i sin nye vest her på bloggen etterhvert?

Fionavest

Størrelse: 12 mnd

Garn: Shetland soft, dobbel tråd

Garnforbruk: 80 gram

Pinne nr. 4

Mønster: Boheme fra Fiddlestix knitting

8 kommentarer »

  1. Lykkelinn said

    Nåååh, SÅ fin!!!! Tipper hun blir kjempefin i den!

    … jeg prøvde meg på Shetland Soft for første gang i forrige uke (takk for pakke i posten!), og er helt forelsket. Lager en omslagsjakke i blåbærmarmelade, og den blir veldig fin. Om jeg så skal få si det selv.. Og du skal høre på selvskryt, sies det, for det kommer rett fra hjertet!😉

  2. rigmor said

    å den var kjempe fin🙂 mønsteret er lagret, kanskje det dukker opp en liten jente som kan passe den?
    likte fargen også, rett å slett nydelig!!

  3. Så flott den vesten var! Den vil jeg lagre oppskriften på og spare til en senere anledning.
    Fargen var nydelig.

  4. Siena said

    Fionavesten er kjempefin, særlig i helstrikket utgave! Den ligger i den endeløse køen min (lurer på hvor mange vester/tunikaer datteren min egentlig trenger…)

  5. Greta said

    For ein skjønn vest. riktig lekker. Håper at eg når eg skal til Bergen for å vere der nokre dager i begynnelsen av oktober, kanskje kan få sjå litt av lageret ditt av garn??.
    Ha ei fortsatt fin uke, og flott helg

    • Unsepus said

      Det kan vi nok sikkert få til, bare ta kontakt noen dager før du kommer.

      • Greta said

        supert, det skal eg gjøre

  6. Marit said

    Den var kjempefin. Nydeleg farge.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

