Bippeti-boppeti-bo

Jeg var litt i stuss på om jeg skulle poste dette, men i sin egen blogg er det vel tillatt å være selvsentrert? I dag trenger jeg nemlig trøst og aller helst flere kilo med smågodt og andre oppmuntringer.  Det er fem dager til bryllupet vårt og vulkanutbruddet på Island har gjort at jeg føler meg som Askepott i tiden før feen med tryllestav dukket opp. Jeg kunne absolutt hatt bruk for litt bippeti-boppeti-bo akkurat nå.

For hadde jeg hatt litt tryllestøv, så hadde jeg kunnet blåst vekk den dumme askeskyen slik at gjestene våre fra utlandet kunne tatt flyene sine som planlagt og faktisk kommet frem til bryllupet! Verst går det ut over kjæresten, som ligger an til at hverken familien hennes, forloveren eller de nærmeste vennene hennes når frem til bryllupet. Jeg har også familie som ikke får flydd fra Tyskland, i tillegg til veldig gode venner som sitter askefast i Japan og USA.

Hvis ikke hun bippeti-boppeti-bo-feen dukker opp snart, så håper jeg at dere tenker på oss på lørdag. Da sitter vi nemlig i snø og sludd og feirer bryllup. Uten den ene brudens mor, far og bror. Uten den ene forloveren. Uten den lenge planlagte solosangen under vielsen. Uten brudeparets sjåfør og takk-for-maten-taler. Uten den ene diktoppleseren. Og så videre. Faktisk også uten frisøren som skal ordne håret vårt og uten blomster også. Men det kan man jo strengt tatt leve uten.

Noen sier at det viktigste er jo at vi to som skal gifte oss er der. Men vi syns det aller viktigste er at alle de som vi er glade i er der. Husj! Vekk med deg, askesky!

17 kommentarer »

  1. Sylvia said

    Uff, så utrolig kjedelig!

    Jeg håper virkelig at askeskyen drar sin kos!

    Vi skal ha navnefest i helgen, og er spent på om alle onkler og bestemødre kommer seg hit til de..

    Jeg krysser fingre!

  2. Merete said

    FADERULLANDEI! Som vi sier på sørlandet. Den nordnorske kulturarven min føler for å bidra også. #»%#¤&¤#!

    Og Jeg krysser fingre og håper at dere får dele dagen med de som dere er glade i. Mantraet er «det er leeeenge til lørdag».

  3. Jeg håper VIRKELIG at trylleformler og vind blåder bort askeskyen, slik at dere får feiret bryllupet slik dere har planlagt og gledet dere til!!

    Krysser fingrer og tær!!

  4. Hespetre said

    Å nei! Stakkars jenter, det var dårlige nyheter.
    Jeg skal blåse så godt jeg kan opp mot himmelen!
    Forhåpentligvis ordner det seg på et vis.

  5. FrkSnupp said

    Sender deg noen gode ønsker-håper skya forsvinner av seg selv. Uansett, gratulerer på forskudd!

  6. Å nei! Noe så kjedelig!!!!!!=(

  7. Greta said

    Hei. skal gjøre så godt eg kan og prøve å trylle eg og. Så kjedelig når ein har planlagt og gledd seg til at alle skulle vere på den største dagen i deres felles liv, og så klarer ei svart sky å ødelegge. Dere får berre håpe på det beste. Og går det ikkje fly så går det ikkje fly og dere får gjøre det beste ut av det. Men skjønner at du virkelig er litt lei deg og stresset ja.
    Skal virkelig tenke på dere
    Stor klem til begge to

  8. Siena said

    Så jæ…. kjipt! (unnskyld språket, men jeg er tross alt nordlending). Håper det ordner seg på best mulig vis. Gift blir dere i alle fall, det ble ikke disse to:
    http://www.an.no/nyheter/article5076189.ece

  9. mimouna said

    Huff så dumt. Håper vinden snur eller at de kan finne alternativ transport.

    *sender trøsteklem*

  10. Men det var da for j##@&& ! Nå skulle jeg virkelig ønske jeg hadde magiske evner og kunne bidra litt. Du fortjener en stor pose smågodt nå, det er helt sikkert.
    Men for å se litt positivt på det – de to viktsigste personene er jo der. Og heldigvis bor dere i Norge og ikke på Island, det er jo en stor fordel akkurat nå. Og ingen kommer noensinne til å glemme dette bryllupet…
    Og så kan det jo hende at askeskyen forsvinner og at det ordner seg også! Mot naturkreftene har vi ingenting å stille opp, men hvis alle krysser fingrene veldig veldig veldig hardt…
    Ønsker dere all mulig lykke til – og sender en stooooor trøsteklem!

  11. mono said

    Oooooh! Vi krysser fingre, labber og tær her for at det blir en bra dag for dere – uansett hvem som når frem og ikke…😉

    Ønsker dere masse masse lykke til! =)

  12. Greta said

    Hei. skjønner det at det er tungt.
    Oppskiriften fant eg ipt desing nr 99.
    Er så og sei ferdig med nr to. Legger den sikkert ut i kveld

  13. Marte said

    Så kjipt!! Da jeg giftet meg i fjor sommer, var skrekken svineinfluensaen… Slik som mediene hauset opp det, så jeg for meg at halvparten av gjestene kom til å bli liggende, og enda verre, mannen min og jeg eller den nærmeste familien… MEN, heldigvis, det var ingenting å frykte… Den askeskya, derimot… Man får bare krysse det man har og håpe på det beste… Lykke til!

  14. Margrethe said

    Moder Jord har enorme krefter, dessverre. Frustrert og trist seg har du helt lov til å være, men når dagen kommer gjelder det å gjøre det beste ut av det med dem som er der – fremfor å fokusere på alt som mangler. Sett opp webkamera og lag gruppesamtale på skype med dem som ikke er der. Solosangeren kan kanskje poste på youtube. Langt fra det samme, men kanskje bedre enn ingenting? Om noen av gjestene er i nærheten av hverandre, be de samle seg, ta på festklærne og feire dere de også – selv om det er på et annet sted og i en annen tidssone.

    Lei seg er lov, men det løser dessverre ingenting. Puster man dypt, tenker «æsj, men la gå» og åpner øynene for nye muligheter, så kan det hende det blir en kjempedag okke som🙂

    Lykke, lykke til!

  15. HusmorNom said

    Eg bidrar med litt trylling ved hjelp av Mr. Jackson sine ord (frå Beatrix Potter)
    Tiddeli widdly widdly Poof poof poof!! Sånn! Der blåste me heile askeskya bort!!! :o) (Eg prøvde iallefall…)

  16. HildeC said

    Jeg krysser fingrene for at alt går bra og askeskyen drar sin kos😀

  17. Matja said

    Uff så leit.Krysser fingrer og tær.Sender alle de trylleformler jeg kan å håper det hjelper.Masse trøsteklemmer til dere begge:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

