En smakebit

Boleroen til min kommende frue er ferdig og ble riktig så lekker etter at den ble blokket bittelitt i våt tilstand. Hoveddelen er strikket med Rheuma Thermal Wolle, så den er tynn og veldig myk. Til kanten rundt har jeg lagt til en tråd Plumet mohair, for å få bitte litt pus og litt mer hold.

Jeg har brukt oppskriften Summer Affair, som var et av forslagene jeg fikk da jeg brukte Ravelry sitt mønsterforum til å spørre etter jakker som kunne passe til bryllupsbruk. Faktisk var det første gang jeg kjøpte en oppskrift gjennom Ravelrys kjøp nå-funksjon – og jeg er veldig positivt overrasket over hvor bra det fungerte. Etter å ha betalt 6 dollar (ca 35 kr) via PayPal hadde jeg mulighet til å både laste ned en pdf-versjon av oppskriften og legge den til i oppskriftsbiblioteket mitt i Ravelry. Slik vil den være tilgjengelig for meg i hele Ravelrys levetid, uavhengig av om jeg glemmer hvor jeg har lagret den nedlastede versjonen av oppskriften. Veldig praktisk for en rotekopp. Det kjekkeste av alt var selvsagt at jeg hadde oppskriften i hende ca 3 sekunder etter at jeg hadde bekreftet betalingen i PayPal. Veldig praktisk for en som ikke har tålmodighet.

Oppskriften har et par småfeil som gjør at den nok ikke er egnet for en som ikke er vant til å strikke noe særlig. Jeg syns også at det er rart at det ikke er noen ordentlig kant/avslutning på ermene. Dersom jeg får tid til det, skal jeg hekle en liten rad med musetagger på ermene. Men først skal jeg altså strikke en bolero til. Til meg selv.

11 kommentarer »

  1. Greta said

    Det er tidlig på morgonen, og eg er ei godt voksen dame, men eg skjønner ikkje bæret.

    du har eg drøkke litt kaffi og da fungerer hjernen litt meir. Dere skal ha bolero begge to.

    Eg kjenner deg jo ikkje privat og har dermed ikkje møtt din tilkommende. Dermed går eg alltid utifra at når nokon skal gifte seg så er det gutt og jente. Men sånn er jo det ikkje bestandig. Og utifra dette innlegget her så er det ei jente du skal gifte deg med.🙂. Da treng du å strikke to boleroer.

    Uansett så var det ein fin bolero. Kikka på den du begynte på i eit eldre innlegg og den var det jo rosa i, så du må ha forandra meining på det.

    Ha ein stålandes søndag, kjære deg.

  2. Jeg løøøp inn når jeg så på bloggrollen min at du skulle vise frem boleroen! Jeg har jo vært såå nysgjerrig vettu=P
    Den ser veldig pen ut! Så flink du har vært!
    Jeg har til dags dato aldri strikket et plagg 100% ut i fra oppskriften. Så vi sier det betyr lykke og ordne litt underveis!

  3. Hespetre said

    Imponerende å strikke TO boleroer!
    Jeg sleit nok med å strikke bare til meg selv.

    Lykke til med bryllupet og bolero nummer to. Jeg er sikker på at dere blir nydelige!

  4. Åh, den er jo blitt aldeles nydelig! Bra jobba!

  5. Marte said

    Helt nydelig!! Jeg bestilte et sjal strikket i Babysilk da jeg giftet meg i fjor, men det ble nesten for tykt og tungt til at jeg brukte det noe særlig. Husker jeg fant det fram i halv tre-tiden bare for å ha brukt det :p Denne ser i alle fall mye mer praktisk og «brukandes» ut🙂

  6. HildeC said

    Den ser skikkelig lekker ut😀

  7. Moan said

    Gjett om vi gleder oss til å se bilder! Av den neste boleroen! Blir den lik?? *spent*🙂

    • Unsepus said

      Ja, den blir lik. Så nå er det bare plankekjøring🙂

  8. Marit said

    Boleroen ser kjempefin ut. Gler meg til sjå den på. Vi gler oss til bryllupet.

  9. Matja said

    Åhhh,den er helt nydelig.Når er den store dagen? Håper dere får en strålende flott dag.Kos deg videre med brullupsforberedelsene.Jeg får jakte videre på strikkelysten:)

    • Unsepus said

      Takk for det🙂 Bolero nr 2 er nå over halvveis, så det skal gå bra å få den ferdig. Bryllupet er 24. april, så det er ikke så mange dager igjen… Håper strikkelysten dukker opp igjen snart da, Matja, du trenger jo den!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

