Noe nytt og noe gammelt

Med strikkekurven full i halvferdige ting som jeg føler jeg skulle ha gjort ferdig, og ikke minst med vissheten om at jeg har litt over to uker på meg til å strikke en viss bolero, ja da klarte jeg ikke å motstå fristelsen til å begynne på noe nytt.

Det skal bli en vest til en liten jente jeg kjenner, strikket i deilig bomull/ull-blanding. Lerke fra Dalegarn er så langt et interessant bekjentskap.

Jeg har en god grunn til å neglisjere boleroen.

Damen på husfliden ga meg nemlig et naturhvitt nøste i stedet for det kritthvite jeg spurte etter. Det er nok ikke noe stort problem og jeg kommer nok til å bruke det. Men det  var jo ikke helt det jeg hadde sett for meg. Og da er det jo som kjent best å vente litt, sånn at det helt sikkert ikke er mer tid igjen til å få byttet nøstet!

3 kommentarer »

  1. Greta said

    Er det bare to uker til du gifter deg? Dato????

    lerke er eit fantastisk garn uten tvil.

  2. Lerke er et topp kvalitetsgarn. Jeg har strikket div luer til ungene av det. Det holder fasongen fint i vask og loer eller nupper overhodet ingen ting. Jeg er sikker på at du får boleroen klar – alt årner seg!

  3. Moan said

    Lerke er et fantastisk garn! Forstår deg godt at du vil strikke av det.
    Mne for all del; ikke glem boleroen! Vil jo se den på, på et brudebilde!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

