Jeg har glemt strikkekurven

Jeg vet ikke helt hva som skjedde med planen min om å prøve å få tømt min litt for omfangsrike strikkekurv. Jeg har så lyst til å komme meg dit at strikkekurven i utgangspunktet er tom, og at den kun inneholder de prosjektene som jeg faktisk strikker på for tiden. Slik det er nå, så ligger de aktive prosjektene alle andre steder: i vesken min, i sofaen, på stuebordet, på spisebordet og til og med i bilen. Strikkekurven står også i stuen, men den inneholder alle de strikketøyene som jeg egentlig ikke strikker på for tiden. Mye av det som ligger i den er halvferdig, noe er så vidt påbegynt, felles for alt er vel at jeg burde sette meg ned og vurdere om jeg fremdeles har tenkt å strikke det ferdig.

I kurven fant jeg en grønn babyjakke som jeg begynte på for over et år siden. Jeg tror den var tenkt som en barselspresang til en kollega, men siden jeg har strikket i ikke-superwash garn, tenkte jeg at den kun ville egne seg til virkelige ullentusiaster. Jakken mangler kun to ermer, så det er for galt at den skal ligge der og vansmekte. Jeg har allerede begynt på det første ermet, så det er håp!

PS: kan noen forklare meg hva som er greien med den kollektive begeistringen for avskårne ranunkler som hersker på nettet? Jeg har prøvekjørt en bukett med tanke på bryllupsbordet, men ranunklene er nok dessverre forkastet. De er fine, men de knekker jo og henger med hodet etter den minste lille påkjenning, i tillegg til at halvparten av stenglene allerede hadde fått dånedippen før jeg fikk pakket dem ut. Ranunkler er bra i bed og potter, men i vase?

4 kommentarer »

  1. Ruth said

    Jeg vet knapt hva en ranunkel er, men det hølres festlig ut.🙂

    Jeg har full sortåelse av strikkekurvproblematikken. Mine kurver tar snart over hele huset.

    Ha en riktig god påske, med eller uten ranukler.

  2. Den babytrøya ser ut til å bli veldig fin, har aldri hatt ranukler så der kan eg ikkje bidra med noko. Men kjenner meg igjen når det gjeld strikketøy over heile huset og i bilen…. God påske til deg og kos deg med strikketøyet :))

  3. Greta said

    Det er gøy med masse strikketøy. Eg ahr to store kurver. Så tar eg frem 3 poser med strikketøy og begynner på den ene., strikker fra to til fire timer og så legges det over i den andre kurven. til eg har tømt den da begynner eg på tilbaketuren. Av og til gjør eg ferdig det som ligger i fposen, før eg opner neste. Og sånn som i går så måtte eg berre begynne på noe nytt for det dukka frem noe garn eg hadde glemt.
    skal til Tønsberg etter påske, da skal eg kjøpe meg flere pinner for nå er visst alle eg har i bruk, mer eller mindre.
    De blomstene har eg aldri hørt om.

    ha ein strålandes påske.
    p.s. Den babyjakken må bli ferdig for den ser nydelig ut

  4. Jeg elsker ranunkler! Dog i litt sprekere farger enn de fleste avbilder på bloggen e sine *bombe*=P
    Kan ikke si jeg har hatt problemer med at de knekker sammen etter kort tid. Men hvis ranukler er no go så er det jo en billion andre vakre blomster der ute!!!

    *elsker blomster*

    Gleder meg til å se babyjakka ferdig! Den ser knall ut!
    Gleder meg til å se boleroene også btw;)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

