Julepresang for februar

Månedens bidrag til gaveskuffen har vært ferdig lenge, det har bare trengt å få tre knapper sydd i. Og sånt kjenner vel de fleste til at kan ta lang tid. Det er i alle fall helt klart julegavealongens fortjeneste at disse tre knappene er kommet på plass nå i februar, i stedet for ca to minutter før jeg har tenkt å gi presangen fra meg.

Denne måneden har jeg strikket en barnegenser som jeg har diktet selv. Med tid og stunder er det tenkt at oppskriften på genseren skal skrives ned og bli en Vridd og Vrang-oppskrift.

Genseren er i størrelse 1 1/2 år, men er lett og fin, slik at den godt kan brukes med oppbrettede ermer til yngre barn også. Dette her er jo selve prototypen til oppskriften, så den har et par særegenheter som vil bli annerledes når oppskriften gjennomgås på nytt. Prototypen er strikket i Shetland soft, i den fantastiske fargen Spice. Knall oransje, med melering i gult, litt rødt og litt enda mer knall oransje. Det er en skikkelig flott humørfarge! Knappestolpen er strikket i fargen Porcelain.

Denne går altså rett i skuffen, med en påtenkt ny eier som er i rett alder rundt juletider. Og snart håper jeg at Vridd og Vrang kan friste med en litt forbedret utgave som dere kan strikke selv🙂

Takk for kommentarene på forrige innlegg, både til de som aldri har kommentert her før og til dere som jeg kjenner fra før! Det er kjekt å se hvem det er som leser her inne.

7 kommentarer »

  1. lise said

    Lekker! Jeg må innrømme at jeg ligger dårlig an i denne alongen – og de andre jeg er med på.. Men det er gjerne bare en vinterferie som skal til! *positiv*

    Duken som genseren ligger på er også kjempetøff!

  2. Hedda said

    Den ser kjempefin ut! Eg ventar på oppskrift🙂

  3. Så herlig den ble!
    Jeg vil gjerne se nøyere på den, OG mønsteret så jeg venter i spenning!=D

  4. rigmor said

    den var fin. fargen var jo så flott også!
    Venter på mønster nå så får prøve selv🙂
    Ha en flott søndag! :))

  5. Merete said

    Ooooo! For en superfin farge!

  6. Greta said

    Hei på deg.
    Genseren ser fin ut den, men eg ser den ikkje skikkelig. Du skulle algt den utover så eg fikk sjå korleis den ser ut sånn ordentlig. Men det skjer vel når du får skreve ned oppskrifta. Så eg får smøre emg med den tolmidigheita eg ikkje har.
    Flott farge i alle fall og den ser fin du.

    ha ei strålandes ny uke

  7. Flott genser! Ergelig at jeg ser ut som et levende lik i orange, for det har jo dukket opp så mange fine orange garn i det siste.
    Og godt at julegavealongen kan være til nytte! Hadde nok ikke blitt noen julegaver for meg før i desember uten den…

    Det er forresten en ting jeg savner inne hos malsen&Mor, og det er fargekart! Gjør det jo mye lettere å handle det vettu!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

