Snø utenpå og kaffe inni

I dag er det nøyaktig 31 år siden jeg møtte verden for første gang. Jeg synes det er fascinerende å tenke på hvor mye som har skjedd på de 31 årene. På det rent personlige plan har det selvsagt skjedd en viss utvikling, jeg har da lært å gå, lært å snakke tysk, norsk og engelsk, effektivt skulket mange gymtimer frem til jeg gikk ut av gymnaset, fullført et hovedfag på universitetet, bodd i Skottland og Tyskland, stiftet hjem og betalt for min aller første oppussing av et bad.

Men sånn i verden har det også skjedd en del på 31 år.  Jeg husker biler uten seler i baksetet, fjernsyn uten fjernkontroller, videospillere man leide på videobutikken (hvis de hadde flere inne…), yoghurt i skumbeger, og iskalde bad uten varmekabler. Det fantes ikke internett og mobiltelefoner hadde man bare sett på film. Lurer på hva de neste 31 årene vil bringe… Den neste store milepælen er i første omgang bryllupet om akkurat to måneder.

I anledning bursdagen gir jeg dere en sniktitt på noe som jeg tror kommer til å vise seg å ha slektskap med en viss genser Monstermønster strikket i sin tid. Den var i utgangspunktet en babygenser, men endte opp med på passe til Merete selv. Det ser litt for utrolig ut at dette skal være en passende omkrets til en på 1 1/2 år, i alle fall. Jeg skal prøve den når det første nøstet er strikket opp, passer den rundt magen min,  får jeg heller bli kreativ og dikte resten. Det er litt irriterende, men litt morsomt også…

Jeg vil forresten komme med en oppfordring i dag: alle dere som er innom i dag – legg igjen en liten kommentar. Jeg vil gjerne oppdage noen nye og kjekke blogger blant leserne mine, eller rett og slett bare se hvem dere er!

17 kommentarer »

  1. Marthe said

    Gratulerer med dagen! Jeg tar utfordringen din, og legger inn en kommentar! Koselig å lese bloggen din, har nettopp oppdaget den. Jeg er en strikkende-syende-scrappende interiørglad 30-åring som er ganske ny i bloggverden.

    Ha en fin dag!

  2. Siena said

    Gratulerer med dagen, og lykke til med bryllupsforberedelser!

  3. Gratulerer med dagen!🙂

    Siden jeg er femten år eldre enn deg skal jeg ikke begynne å ramse opp hvilke forandringer jeg husker engang! Lykke til med genserstrikk og bryllupsforberedelser!🙂

  4. FrkSnupp said

    Gratulerer med dagen! Jeg har nok vært innom deg titt og ofte uten å kommentere, der kan jeg nok bli flinkere. Du har en inspirerende og morsom blogg! og så liker jeg godt Malsengarnet…

  5. Lykkelinn said

    Hei, og gratulerer med dagen! Jeg fylte også 31 nå på starten av året, og du har helt rett, jammen er det mye som er annerledes enn da vi var små! Noe er det greit å være ferdig med (røkt kolje som fast hverdagsmat, feks), andre ting kan jeg godt savne litt. Men det er kanskje naturlig å være litt nostalgisk om barndommen?

    Digger å lese bloggen din, du lager utrolig masse fine ting som jeg lar meg inspirere av! Ha en alldeles strålende bursdag – og kanskje får vi lese litt mer om bryllupet i månedene som kommer?

    Hilsen Lykkelinn – som giftet seg 3. oktober i fjor og fremdeles synes det er stas med bryllup!😉

  6. Sylvia said

    Gratulere med dagen!🙂

  7. kris said

    gratulerer med dagen! hurra!

  8. Gratulerer m dagen!
    Legger igjen en hilsen så du kan titte innom meg hvis du itte har gjort det før🙂
    Ha en strålende dag!

  9. Hedda said

    Jammen lurt å komme med en oppfordringa i dag, på bursdagen! Det er jo ikkje alltid like lett å vite kva ein skal skrive når ein skal kommentere ein blogg («så fint!» blir jo litt kjedeleg i lengda).

    Gratulerer med dagen!

  10. Gratulerer så mykje med dagen!

    Videospelarar ein leigde på videobutikken hugsar eg også, sjølv om eg er ni år yngre enn deg. Her fekk ein med ein liten juskartong og ei dropsøskje. Det er nesten så det var kjekkare å låna film då enn no.

  11. torhild said

    Hei og gratulerer med dagen. Er tilfeldig innom da jeg fant bloggen din via en annens… Blogger ikke selv, tar ofte en titt innom andres. Du verden hvor mange flittige hender rundt om kring… Har en liten ‘konto’ på ravelry med kun noen få ting og tang. Håper det blir mer etterhvert. Ha en flott dag og lykke til med de neste 31. Hilsen fra Nederland…

  12. Marte said

    Gratulerer med dagen, og med det forestående bryllupet! Jeg giftet meg sist sommer, veldig stas, men jammen godt å være ferdig med det også :p

  13. Hespetre said

    Gratulerer med dagen!
    Og for en søt maskemarkør.🙂

  14. eli said

    Gratulerer med dagen.Eg har nett laga kake til min eigen bursdag om eit par dagar, så viss du hadde vore litt nærare skulle du jammen fått deg ein smak.
    Eg har ikkje blogg sjølv, men likar veldig godt å lesa andre sine bloggar, så eg er innom deg av og til.Har høyrt mykje fint om garnet ditt, og kattepusen er berre aldeles nusseleg.Håpar du har laga noko godt til han i anledning dagen!

  15. Gratulerer så masse med dagen!
    Jeg husker også hvordan det var uten belter i baksetet. Vi hadde ikke det i den orange folkevogna campingbilen vår. Savner den bilen.
    Den endte sine dager som russebil. Stakkar bilen…=/
    Gleder meg til å se genseren ferdig! Voksen eller barn, I don´t care=D

  16. Ja, nå er jo ikke jeg ny her akkurat, men jeg legger igjen en kommentar uansett jeg. For det første: GRATULERER MED DAGEN!!! Og for det andre: Spennende strikkeprosjekt – skal bli spennende å se det ferdig!

    Ja, mye har endret seg på 31 år! Jeg var omtrent 18 den gangen, og myndighetsalderen ble senket fra 20 til 18 år – så jeg ble plutselig myndig da loven ble endret da jeg var sånn 18 og et halvt, omtrent. Det var mye halloy omkring det. Tror ikke det var så lenge før det at det ble påbudt med sikkerhetsbelter i forsetet heller jeg… Underlig hvor mye som har skjedd. Det var forresten nesten ikke biler på veien i forhold til nå, så det var ikke så ille som det høres ut som, det med bilbeltene. Ha en fin helg!

  17. Greta said

    Eg er ikkje ny hihi, det vet du. Kommentar får du alikevel. Gratulerer med dagen. Og så spennde at du skal gifte deg da. Det er flott. Eg har 30 års bryllupgsdag til sommeren. Gamle dama. meg altså.
    Spennde striikk.
    Du har opplevd mye, men tenk på alt det fantastiske du skal oppleve dei neste 31 åra. Ha eit supert liv videre

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

