Julepresang for januar

En uke forsinket, men nå er neste juls første presang ferdig! Julegavealongen har allerede vist seg å være en lur ting for meg å være med på, det har aldri før skjedd at jeg har vært så tidlig ute med en presang. Planen er å samle dette i en liten eske, slik at jeg etterhvert også kan bli en slik strikkedame som alltid har en passende gave på lur. Vi får se.

Bidraget for januar er et par labber til min niese på 9 år. Hun er på god vei til å bli en liten dame, med skostørrelse som har innhentet min egne beskjedne størrelse 36. Varme labber og tovede tøfler er hun veldig glad i, så et par hjemmestrikkete ragger er forhåpentligvis en grei ekstrapresang til jul.

Jeg har brukt Viking sportsragg i en ganske fantastisk lilla-farge. Garnet består av tre tråder i hver sin lilla/blå-nyanse, noe som til sammen gir kjempefine lillasjatteringer når man strikker. Garnet i seg selv er veldig mykt for å være et raggegarn, sannsynligvis fordi det består av 40% syntetiske fibre. Jeg pleier ellers å velge mest mulig ull og minst mulig syntetisk innhold, men mykt raggegarn kunne jeg ikke gå forbi uprøvd.

Julelabber til Maren

Størrelse: 36-37

Garn: Viking sportsragg

Garnforbruk: knapt 100 gram

Pinne nr. 3

Mønster: standard labber

Underholdning: strikket i løpet av et par ukers lunsjpauser på jobben

4 kommentarer »

  1. Ja, det var virkelig en god følelse å ha en julegave ferdig allerede nå!
    Det garnet har jeg også sett på. Flott farge! Det er noe annet en gråspraglet stivt raggegarn som jeg vokste opp med. Ha en fin søndag!

  2. Moan said

    Det er lurt å begynne tidlig. Jeg likte også Viking Sportsragg; hos meg ble det en lue.. Det passer nok best som sokkegarn..
    Likte fargen godt!

  3. Juni said

    Dette med julegavealong var et godt påfunn:)
    Jeg meldte meg på sånn i siste liten kan du si og min januargave er vel ikke blant de mest fantastiske, men nyttig likevel. Og nyttige er jo et par gode varme sokker, flott farge på dine! Jeg kommer nok også til å strikke noen sokker i denne alongen. Sokker kan man rett og slett ikke få for mange av:))

  4. HildeC said

    Så lurt å ta julegavene tidlig. Jeg ender alltid med å spørre meg selv tidlig i desember hva jeg skal lage til jul i år. Det blir jo bare stress og ikke noe moro i det hele tatt. Det var en usedvanlig fin blåfarge på sokkene forresten🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

