Actionbilde: shetland i lavendel

I utgangspunktet skulle det lavendelfargede shetland triangle-sjalet være et lite sommersjal som jeg kunne sitte med rundt skuldrene mens jeg drakk en gin tonic og snuste på lavendelplanten på altanen min. Men sommeren i Bergen er jo ganske kort og vinteren i år har vært veldig lang allerede. Like greit å revurdere hva et slikt sjal kan brukes til da.

Shetland triangle-sjalet er blitt en gjenganger til kontorbruk i vinter. Det varmer godt i nakken, uten at det føles som å sitte med yttertøyet på inne. Til og med en snikende forkjølelse har blitt nesten snufset bort med halsen innpakket i deilig alpakka. Jeg har dessverre felt av alt for stramt i min iver etter å bli ferdig, så sjalet har snurpet seg litt sammen i bruk. Men hvem bryr seg om slike detaljer?

Genseren er den ultimate favorittgenseren min om vinteren. Fair isle-teknikk i kjempetynt ullgarn betyr flere lag med ull og en herlig varm, men samtidig tynn, genser. Takk og lov for Benetton, jeg hadde ikke vært tålmodig nok til å strikke den selv!

3 kommentarer »

  1. Siden jeg skal strikke 10 sjal i 2010 (Ravelry-gruppe), tror jeg besgtemt at et lilla Shetland Triangle blir ett av dem. Og særlig hvis det holder forkjølelser unna. Det ser deilig ut – gjør ingenting om kanten er litt stram!
    Ha en fin helg!

  2. Greta said

    Hei. Først vil eg apørre deg om du kan sende det siste kommentaren du skrv til meg ein gong til. Den vises ikkje på bloggen, bare på mailen.

    Så svar på spørsmål. Sterk garnet var veldig godt å strikke av. utrolig mukt og godt. Hører folk sier det er slitesterkt, men det kan eg ikkje uttale emg om, har ikkje brukt noen av plagga enno. Men dei anbefales veldig å strikke av.

    Sånne sjal er nok gode å ha i halsen i vinter ja. Til neste år skal eg og ha meg eit slikt eit. Godt med gode planer, så får vi sjå kva det vert av det.
    Nydelig farge i alle fall.
    Har du ikkje strikka genseren sjølv, det var eg da sikker på at du hadde.
    Ha ei super helg vennen, klem

  3. mimouna said

    Deilig med noe varmt rundt halsen, og dette så akkurat passe stort ut. Jeg drar fram Thermis’ene mine hver gang jeg begynner å bli groggy i halsen, det hjelper det. Har til og med tvunget på mannen min en strikket hals, hehe.

    Benetton, der sa du noe. Tror jeg har noen sånne gensere på loftet et sted. Må på jakt tror jeg.

    God søndag!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

