Julen blir litt forsinket

Julegavealongen jeg er med på har som formål at det skal strikkes gaver jevnt i løpet av året, for om mulig å unngå døgnkontinuerlig strikking de siste ukene før julen kommer. Jeg har ikke pleid å gi så mange hjemmestrikkede julegaver, hovedsaklig fordi strikking er hobbyen min og jeg ikke er villig til å risikere at hobbyen blir til stress. Men i blant er det jo veldig kjekt å ha en gave på lur. Og da tror jeg det er en grei motivasjon å skulle bli ferdig med en slik ting i måneden – sånn ca, i alle fall.

For januar gikk jammen fort i år, og labbene, som er tiltenkt min niese som er 10 år til neste jul, er ikke blitt ferdige. Jeg får komme sterkere tilbake nå i februar – strikkeværet er i alle fall til stede, det snør og blåser og er utrivelig der ute. Veldig gode forutsetninger for tedrikking og strikking, egentlig.

6 kommentarer »

  1. Je faller alltid for flerfarget garn, og dette her så veldig fint ut. Hva slags garn er det?

    • Unsepus said

      Garnet er Viking Sportsragg, billig og veldig mykt raggegarn. Jeg var veldig positivt overrasket over hvor fint det faktisk ble når det ble strikket opp.

  2. Hespetre said

    Du har i det minste begynt. *kremt*
    Nydelig farge!

  3. rita said

    Så fint at du er nesten ferdig med en gave da. Hun blir nok glad for de sokkene der som har så lekre farger.🙂

  4. Greta said

    Hei på deg!
    Sokkene har ein fin farge og ser mjuke og deilige ut. det vert ei flott gave når den vert ferdig.
    Det skal ikkje vere noe stress. Eg strikker mye , for tida stort sett på bestilling. Men eg sier fra at eg stresser ikkje. Det vert ferdig når det vert ferdig.
    Desse sokken blir da i alle fall ferdig og om du ikkje rekk 12 ting så rekk du jo noen.
    Ha ein flott dag, vennen

  5. mimouna said

    Så fint raggegarn! Lurt å lage seg en gavekasse, da slipper du stress senere. Jeg har alltid noe på lur, veldig greit.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

