Fra strikkekurven nr. 3

Gjelder det egentlig som et strikkekurvprosjekt når det var et ubrutt garnnøste som lå i kurven, ikke et påbegynt strikketøy? Det er en gråsone, men i dette tilfellet sier magefølelsen ja. I strikkekurven lå et enslig nøste Faerytale alpakka og ventet på sin skjebne. Allerede da garnet ble kjøpt var det tiltenkt et skjerf til min mor – hun er glad i lilla, liker tynne skjerf og er selvsagt svak for mykt og pusete garn. Jeg ble nesten litt glad da det dukket opp nå, for skjerfet jeg hadde i tankene er helt fantastisk som tv-strikk. Og tv-strikk trenger man jo i julen.

Jeg har brukt dette mønsteret til Faerytale før og det er en virkelig god match. Ett nøste gir et passelig langt skjerf og bølgemønsteret gir fin struktur til det fnugglette garnet. Jeg tror knapt det finnes et deiligere sjal å ha rundt halsen, mykt og kløfritt og varmt.

Bølgeskjerf

Garn: Faerytale fra Du store alpakka

Garnforbruk: 50 gram

Pinne nr. 5

Mønster: Drop-stitch-mønster som finnes i utallige varianter på nettet.

Underholdning: Julebesøk og litt Derrick

4 kommentarer »

  1. Deilig skjerf! Jeg har også strikket skjerf av Faerytale en gang – det ble så fint og fluffy og falt ikke sammen som «loddent» garn ofte gjør.
    Det er deilig å få ryddet litt i strikkekurven av og til!

  2. Greta said

    Så kjekt da å finne eit nøste i strikkekurven som du nesten ahdde glemt. Nydelig skjerf. Ett mønster eg aldri har prøvd, men det er ikkje umulig at det vert prøvd i løpet av 2010.
    Det er jo eit nytt og ubrukt år som vi kan bruke til det vl vil aller mest.
    Håper du får det du vil får i 2010. At dine håp og drømmer går i oppfyllelse.
    Vil får ønske deg eit nderlig godt nyttår. Så kanskje vi ses i løpet av året, hadde vore gøy ja. Stor klem fra meg

  3. Matja said

    Nydelig skjerf.Ser så luftig og lett ut.Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår:)

  4. Juni said

    Der var det jo!
    Jeg har et par nøster fairytale som jeg har tenkt skal bli skjerf, men jeg har ikke funnet ut hva slags mønster jeg skulle bruke – nå vet jeg!

    Takk skal du, og oppskriften har jeg et eller annet sted:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

