Fra strikkekurven nr 1

Første UFO har lettet fra strikkekurven: et par grå sokker som ble påbegynt høsten 2008. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor de ikke er blitt strikket ferdig for lenge siden, den eneste grunnen jeg kan komme på må være den lite inspirerende fargen. Men grått er en anvendelig og nøytral farge, noe som passer spesielt godt ettersom sokkene ble i største laget til meg. Nå har jeg en bursdagspresang på lur til min svigerinne.

Jeg gjorde et lite eksperiment på tåfellingen til sokk nummer to, jeg ville nemlig gjerne få en mistanke bekreftet. Engelske sokkeoppskrifter angir som regel at man skal alternere mellom k2tog og ssk  (eventuelt to vridd rett sammen) på tåen, slik at fellingene heller inn mot midten av tærene. Jeg syns som regel ikke at det blir så pent på sokkene jeg strikker, ssk er en del mer synlig enn 2 rett sammen. Så på sokk nummer to droppet jeg ssk og strikket alle fellingene som to rett sammen. Og…. det ble penere! Fellingene peker riktig vei okke som!

Grå duckies

Garn: Silja strømpegarn fra Gjestal

Garnforbruk: ca 65 gram

Pinne nr. 3

Mønster: Duckies av Samantha Hayes

Underholdning: Disse sokkene har vært med på mye rart, men ferdig ble de under en episode Grey’s Anatomy.

5 kommentarer »

  1. Ruth said

    Hei du. Så koselig at du la igjen en kommentar. Sånt blir jeg jo glad av.
    Og så må jeg få takke for alle fine oppskrifter og inspirasjoner på siden din. Det blir jeg jo enda gladere.😉

    Det sies på hjemmesiden til Union Square at de er nest størst. Men jeg vet ikke om jeg tror på det jeg heller. Og de må jo mene i areal i så fall, for så veldig mange butikker var det ikke heller.
    Jeg tittet på hjemmesiden fordi jeg ville finne en Evans-butikk, men det var det ikke der. Men så var den en der alikevel og da måtte jeg jo spørre de på butikken om «hvorfor det?». «Nei, vi hører egentlig ikke til senteret» sa damen. «Jammen dere ER jo her» sa jeg. «Jo, men de hadde utgang som gikk ut mot parkeringsplassen og ikke inn mot senteret». ????? Jeg blir aldri vant til dette landet.

    Jeg håper du får en Riktig God Jul og jeg gleder meg til enda mere inspirasjon i det nye året.

  2. Matja said

    For en god ide å ta for seg strikkekurven på den måten.Har faktisk tenkt på det samme.Nå er det slik at jeg har veldig lett for å spore av og la meg begeistre av nye prosjekter:) Kan jo prøve å få noe ferdig da:)
    Ellers har jeg stooore planer om å krympe garnlageret myyyye.Har mange dager fri nå,så her blir det sikkert mere tid til strikking i romjulen enn det ble i advendtstiden.
    Ønsker deg en riktig God Jul.Masse juleklemmer fra meg:)

  3. Ja, dette var en god plan, å lette på trykket i strikkekurven! Jeg tenkte å prøve på noe lignende på nyåret. Det tar jo alltid litt av før jul hos meg.

    Tillykke med ferdige sokker og lettet samvittighet! God jul og godt nyttår fra lille B og meg🙂

  4. Greta said

    Sjå der ja det var fort gjort. kjem vel nye ferdige tng kvar dag her nå da:=). Eller ganske ofte. Har faktsik tre ting som ikkje er ferdig i kurven min eg og. såg det i dag da eg og Monika rydda i alle lurver og sker eg ahr garn i. Dei skal bli ferdig før påske tenkte eg.
    Ha ei flott og kreativ jul videre. klem

  5. Ninjo said

    Så fine de var! Har noe grått garn som skal til pers når jeg kommer hjem! Gjelder å få litt omsetning på garnlageret slik at det kan fylles opp med noen nytt og spennende!🙂