Hei strikkekurven, god jul!

Det føles riktig å bruke romjulen til å ta en oppryddning i strikkekurven. Faktum er at det flyter i den, hovedsaklig av litt eldre prosjekter som jeg ikke har veeldig lyst til å strikke på akkurat nå. Og så jeg som ikke har UFO’er, da! Jeg tror det kunne vært kjekt å bruke strikkekurven til det den en gang var tenkt som: en oppbevaring av aktive prosjekter som jeg holder på å strikke på. Slik det er blitt nå står den til spott og spe i et hjørne av stuen og er en lagerplass for strikketøy som i grunn er ute av sirkulasjon. Er det flere som kjenner seg igjen?

Planen min er å gå gjennom innholdet i kurven og i alle fall ta standpunkt til om jeg fremdeles har lyst til å strikke ferdig det som ligger der. Jeg vet at en del av tingene er nesten ferdige, så forhåpentligvis vil det bugne av ferdigstrikkede ting her i bloggen i løpet av de neste ukene. Og da kan jeg jo tillate meg å fylle den opp med nye ting i det nye året, eller?

Første prosjekt blir et par grå sokker som det i grunn bare gjenstår en tåfelling på. Aner ikke hvorfor de har blitt liggende, men det er vel bare sånn det fungerer med strikkekurver?

Legg igjen en kommentar

