Prøvestrikking

body

 

Fragaria har laget en oppskrift på en babybody som er så tøyelig at den vokser med babyen fra den er nyfødt til den er 5-6 måneder gammel. Den er strikket i ribbestrikk, slik at den lett vokser med barnet i bredden. I tillegg har den dobbelt sett knapper i skrittet, noe som gjør at den passer lenge.

Jeg meldte meg frivillig som teststrikker for Fragaria og jeg var visst en teststrikker av den vanskelige sorten. I stedet  for å strikke glad og fornøyd videre når jeg kom til noe jeg stusset over, fant jeg frem penn og papir og overbrakte hakkingen videre til designeren Fragaria. Nå skal det sies at det ikke var mye å sette fingeren på – men som teststrikker hadde jeg ikke gjort jobben min om jeg ikke hadde påpekt de småtingene som jeg fant. Nå ligger oppskriften tilgjengelig på nett. Den anbefales til alle som vil strikke en body til en liten nyfødt en.

Min ble strikket i Dale Babyull, kjøpt til 10 kr nøstet på fabrikkutsalget deres i sommer. Det gikk med i underkant av to nøster.

1 kommentar »

  1. En super teststrikker, var du! Det er jo akkurat slikt teststrikkere er til for, og hadde det ikke vært for dere flinke hjelpere, så hadde det vært et mye dårligere mønster!

    Og så tøft bilde du hadde tatt av den, da!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

