Seks små føtter

Seks bittesmå og myke ullsokker skulle vel passe fint på seks bittesmå føtter tilhørende noen nesten nyfødte trillinger?

trillingutstyr

Jeg har strikket dem i Shetland soft fra Malsen og Mor, og etter en vask i Milo er de blitt kjempemyke og akkurat bittebittelitt pusete.

En av trillingene får små robotstøvler i en deilig varm gulfarge (Sunshine). Oppskriften på disse kommer fra heftet Mauds hjerte (som er en fin liten sokkebok som jeg skal skrive et eget innlegg om senere en gang). De er konstruert slik at det ikke blir noen sømmer å sy til slutt – man strikker først sålen og strikker så tøffelen nedenfra og opp.

robotsko

De andre to må sloss om hver sin farge i noen veldig greie babysokker som jeg fant oppskrift på her (ravelry-lenke). Disse er også strikket fra sålen og opp, men her må det sys en søm midt under foten til slutt. Jeg har brukt fargene Calypso og Porcelain til disse tøflene.

babytofler

Tøffelgjengen er klar til innsats!

toffelgjengen

11 kommentarer »

  1. Skjønne! Nusseligere får det ikke blitt. Rett og slett.

  2. Herlige! Likte veldig godt den varianten du har strikket det grønne paret i. Så så god ut på foten liksom. Nydelige var de uansett!=D

  3. Hespetre said

    Så nydelige!
    (Men trillinger? Gud bedre!)

    • Unsepus said

      Ja, det er ikke mine personlige trillinger (litt heldigvis, litt dessverre. Mest heldigvis, tror jeg😉

  4. mimouna said

    Nusselige sokker i nydelig garn. Og så til trillinger da!

    Jeg fant det brune Mor Ase raggegarnet på REMA’en på Skjold, men de skal vel ha det i alle butikkene. Tror jeg må hamstre litt mer. 🙂

  5. Hege said

    Veldig søte!

  6. Greta said

    For noen fine sokker. Helt herlige. Trenger nok noen sokker når ein får tre stykker på ein gong. blir vel ein vane det og. Syns det var bedre å fåe in og ein eg da. Men sånt velger ein vel skjelden.
    Ha ei fortsatt fin helg

  7. Så fine sokkar – dei gule robotstøvlane var spesielt artige. Garnet ser veldig mjukt og varmt ut. Gler meg til å prøva nøstene mine!

    Premie til deg i bloggen min, forresten.🙂

  8. Matja said

    Nusselige sokker i lekre farger.Trenger nok masse klær når man får 3 på engang.Ha en flott uke:)

  9. Farmor said

    Heisann! Dette var et utrolig flott nettsted, kan men linke seg på? ;o)

  10. […] i bloggen: søstrene Mina og Nora! For ikke så lenge siden brukte disse frøknene og broren deres ørsmå sokker og bittesmå luer – nå er de blitt store og har en litt mer voksen smak. Heldigvis stiller […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

