Litt mer om Praktiske Petra

Jeg ser at dere etterlyser bilder som viser hvor Praktisk Petra faktisk er. Det er noen slike bilder i selve oppskriften, men jeg tror jeg like gjerne lager et eget innlegg om det her. Utgangspunktet for Praktiske Petra var et ønske om å forene en teknikk som jeg er veldig glad i (patentstrikk) med et plagg som jeg ikke er like begeistret for (regnjakke). Patentstrikk gir et volumiøst plagg og er ikke uten videre egnet hvis man ønsker å unngå et skjerf som tar veldig mye plass. For å bøte på dette har Praktiske Petra fått små knytebånd, som elegant former endene på skjerfet. Tre ulike teknikker går over i hverandre – og det beste av alt er altså at de sammen bidrar til at skjerfet er blitt svært, ja.. praktisk, rett og slett.

I endene har vi altså en form for knytebånd.

petra_knyte

De gjør at man kan knyte en liten sløyfe:

petra_slufse

Man kan bære sjalet på royalt MM-vis:

petra_mm

Eller man vikler det to ganger rundt halsen og knyter båndene løst:

petra_knytt

I tillegg er det fullt mulig å bruke skjerfet som hodebånd/pannebånd, ja, det kan endatil ha potensiale som bikinioverdel (selv om designerne ikke uten videre anbefaler denne anvendelsen!).

Prøv dere frem!

1 kommentar »

  1. Stilig! Likte varianten med en liten sløyfe jeg da!=D

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

