Søndagsblues

Er det bare meg? Eller er det sånn at alle egentlig synes at det gøyeste er å begynne på et nytt strikketøy, og at det ikke alltid er like fengende å strikke det ferdig? Mitt nyeste påbegynte strikketøy er en strikkejakke i Kirkcaldy 3-tråds. Omtrent så lenge var det spennende:

cherryjakke

Og nå sliter jeg med motivasjonen. Jeg har delt av for ermene og er kommet 7-8 cm nedover på bolen. Er det noen som kan heie meg i mål? Ellers er faren stor for at  jeg finner ut at jeg umiddelbart må legge opp til et par sokker eller kanskje en ny babyjakke…

7 kommentarer »

  1. Marit said

    Dette klarer du fint. Gler meg til å sjå det ferdige resultatet.

  2. Hedda said

    Heia heia🙂 Viss du blir ferdig, så skal eg strikke ei boblelue, hehe. Den var nemlig kjempefin, og det trur eg nok at jakka blir også!

    • Unsepus said

      Dette er en form for heiing som jeg tror kan fungere😉

  3. Haha, akkurat sånn har jeg det også. Det er mest morsomt å starte opp nye nytt. Så går det bra en liten stund, men så kommer det noe annet og avleder oppmerksomheten. Og sånn er det hele tiden. Jeg blir nesten aldri ferdig med noe som helst. Og strikking skal jo være gøy, har jeg bestemt, så jeg får ikke gjort noe med det heller.

    Men jeg kan heie på det vettu! Strikk ferdig den fine jakka, så skal jeg strikke ferdig min Featherweight i Shetland Soft! For jeg har jo veldig lyst på den jakka – og du har helt sikkert lyst på din også. Kanskje lysten på ny jakke kan være motivasjon god nok??

    • Unsepus said

      Jaaa! Jeg har kjempelyst til å se din ferdige Featherweight, så dette fungerer ypperlig som motivasjon! (hvis det ikke ender med at jeg legger opp til en Featherweight selv, i stedet for dag.. «heldigvis» har jeg ikke oppskriften😉

  4. Greta said

    Det er da vel ikkje noe problem om du legger opp til både ei ny babyjakke og eit par sokker. så kan du strikke litt på kvar ting. eller ein dag med sokker, ein med babyjakke og ein med dette flotte prosjektet ditt.
    Eg har aldri bare eit produkt. Prøver no å få unna alle esom er starta på, slik at eg kan begynne på ein rekke nye ting. Kjekt å ha både små og store prosjekt på gang. så vert det aldri kjedeligt. Stå på. Mange som gleder seg til å sjå dei ferdige produkta. Klem

  5. Juni said

    Enig med Greta jeg:)
    Jeg liker også å ha flere ting på en gang. Jeg trenger å variere både med farger og kvaliteter, mønster og og, og, og… og
    For å holde motivasjonen oppe er det helt avgjørende at jeg har flere ting på gang, ellers hadde jeg aldri blitt ferdig med noe som helst. Nå strikker jeg litt på noen sokker, ei jakke til meg selv, noen halser til barnebarna, hekler grytekluter, strikker sjal og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta. Hver dag må jeg variere litt og sakte men sikkert blir det ferdig alt sammen. Det tar kanskje bare litt lenger tid. Hvis det er noe som jeg absolutt har mistet gløden for så lar jeg det ligge noen dager, men så må jeg bare bestemme over meg selv at i dag skal du strikke minst en halvtime på det arbeidet du er lei. Det kjennes godt når halvtimen er over og jeg vet med meg selv at nå er jeg en halvtime nærmere ferdig. Premien blir å fortsette på det som har størst interesse akkurat nå:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

