Vridd og Vrangs boblehue

strikkmedvriddogvrang

Strikkepanja og jeg har bestemt oss for å slutte å være så hemmelighetsfulle! Vi er sprekkeferdige av stolthet over å kunne fortelle at vi har dannet duoen Vridd og Vrang! Vi jobber nå på spreng med å lage fine oppskrifter på plagg som er kjekke å strikke og fine å ha på seg! Oppskriftene skal gis ut som et eget hefte som vi regner med skal være klart i løpet av høsten.

I prosessen med å lage oppskrifter dukker det hele tiden opp gode ideer som vil ut på pinnene med det samme. Noen ganger er disse ideene så insisterende at vi gir etter for fristelsen og bestemmer oss for at vi ikke kan vente til heftet er ferdig. Boblehuen er en slik maskekråke – den lurte seg innimellom påbegynte prosjekt med mye høyere prioritet og krevde å bli strikket med det samme. Siden den er strikket med relativt tykt garn, er den rask og gøy å strikke.  Siden boblehuen så gjerne vil ut blant folk, har vi bestemt oss for å dele oppskriften med dere.

bobleluebilde

Vi håper at dere har lyst til å prøve dere på den, jeg tror vi kan garantere at den hever humøret et par hakk!

Kom gjerne med innspill og kommentarer til oppskriften. Strikkepanja og jeg er tilgjengelig på epost: vriddogvrang@gmail.com

Og boblene? Her er noen bilder som kan forklare hvordan de strikkes.

7 kommentarer »

  1. Siena said

    Den var fin! Absolutt et fristende mønster å teste ut i høst når kulda kommer og behovet for (å strikke) luer og votter melder seg…

  2. Strikkepanja said

    Jeg har lagt ut bilde av min på Ravelry🙂

  3. Eira said

    Fnis. Den ser ut som en sånn badehette som gamle damer bruker!😀

  4. Greta said

    Har lagt oppskriften i mine favoritter. Fikk lyst å prøve med ein gong, men nåmå eg komme ajour med alt det andre først. Den blir heilt sikkert pørvd i høst. Knskje eg bestiller garn til den hos deg også.
    Ha ei super helg.
    p.s så spennde med oppskriftshefte da. Gleder emg til det kommer også eg.
    klem

  5. Så fin! Likte navnet spesielt godt – her på østlandet betyr jo «hue» hode – så boblehue ga meg assosiasjoner til sjampis og bobler og den glade stemningen som oppstår når man får noen bobler i hodet … :p

    Men jeg lurer på en ting: Det står i oppskriften at den skal strikkes av Kirkcaldy 3-tråds i fargen Naturbleket. Men på fargekartet jeg fikk fra deg og i Malsen&Mor-butikken er det Skotsk høylandsull som kommer i fargen Naturbleket. Her behøves en oppklaring ????

    Gleder meg til heftet deres kommer! God helg!

    • Unsepus said

      Huff da… *kremt*
      Vel, Kirkcaldy 3-tråds og Skotsk høylandsull har samme strikkefasthet/løpelengde, så oppskriften er skrevet for begge disse garnene. Forskjellen på Kirkcaldy 3-tråds og Skotsk høylandsull ligger i måten fargene er fremstilt på. Skotsk høylandsull kommer i naturfarger som er laget ved at naturlig ull i ulike farger blandes sammen, mens Kirkcaldy-garnet er farget på konvensjonell måte. Men strikkefastheten er altså prikk lik🙂

  6. Matja said

    Kjempeflott lue.Oppskriften er lagret.Skal prøve den ut etterhvert.Spennende med strikkehefte.Ønsker deg en riktig god helg:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

