Inspirasjon

hannelore

Hyttelivet er over, men jeg har fremdeles denne ene deilige feriedagen igjen før det blir helg og jeg må forberede meg mentalt på at det er jobb igjen på mandag.

En god anledning til å bla meg gjennom endeløse sider med inspirasjon fra fortiden. Jeg har vært heldig og fått tilsendt en diger bunke med håndarbeidsblader fra en tante i Tyskland. Hun er over 80 år gammel og har strikket og heklet hele livet. Da hun skjønte at jeg mildt sagt siklet etter gamle oppskrifter og mønster, sprang hun på postkontoret og sendte avgårde massevis.

hannelore2

Det blir sannsynligvis strikket litt av hvert som er inspirert av fordums dager her fremover, altså!

hannelore3

1 kommentar »

  1. For en fantastisk tante! Jeg fant en super bok fra ca 1990 i bruktbutikken i dag. Ikke helt dagens snitt, men massevis av gode mønsterideer. Det er så gøy med gamle mønstre og oppskrifter. Det er gjenbruk av beste sort!
    Blir spennende å se hva som kommer ut av dette etter hvert!
    God helg!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

