Unravelry

opprekk

Det kjedeligste med å lage strikkeoppskrifter selv er når det ikke går helt som man hadde sett for seg.

Det er er noe grunnleggende demoraliserende med å måtte rekke opp rad på rad med masker som var strikket med en plan og et formål for øyet. Men som Strikkepanja har sagt gang på gang:

Man må være villig til å rekke opp hvis man skal drive med strikking.

Så sånn er det med den saken.

opprekk2

Dette skal etterhvert bli en babyjakke i størrelse ca 6 mnd. Jeg eksperimenterer litt med Kirkcaldy 2-tråds, dette er fargen Cherry. Det er en varm og deilig rødfarge som jeg tror kommer til å passe ypperlig til små eplekinn.

3 kommentarer »

  1. Merete said

    god rødfarge! Og lykke til med opprekking, det er en smule demotiverende, men viktig å kunne gjøre en gang i blant.

  2. Eira said

    Kjenner følelsen. Vest-prosjektet mitt blir heller ikke som tenkt, men hittil har jeg bare utvidet og plukket opp uten å måtte rekke opp noe. Sluttresultatet blir nok helt annerledes enn jeg hadde trodd, men så har jeg lært noe underveis!

  3. Kunne ikke vært mer enig – å rekke opp burde vært forbudt ved lov!
    På den annen side – å strikke noe som er ubrukelig er jo enda verre. Så i valget mellom to onder… Lekker farge. Og lykke til!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

