Lilla på hjernen

lilla

Det hersker dilla på lilla i garnkurven min for tiden. Sommertoppen i bomull, i samme mønster som den rosa vesten i Malsengarn, er snart ferdig. Jeg har nettopp begynt på fellingene og satser på at det kun er et par kvelders strikking igjen på den. Jeg tror at den blir en anvendelig sommertopp, så jeg gleder meg til å ha den ferdig.

Innimellom prøver jeg å få ferdig litt UFO’er fra garnkurven, egentlig mest for at jeg skal ha bedre samvittighet når jeg kaster meg over listen med ting som jeg virkelig gjerne har lyst til å begynne på. Disse små sokkene har ligget lenge, siden jeg ikke har noen umiddelbare planer for dem har det ikke hastet noe særlig å få dem ferdige.

babysokker

Når jeg strikker babysokker liker jeg best å spare hælen til slutt. Å strikke timeglasshæl, eller for den saks skyld en vanlig sokkehæl, på en bitteliten sokk blir fort litt fiklete. Jeg strikker derfor inn en tråd der jeg har tenkt å ha hælen og tar meg av den helt til slutt. Når jeg har plukket ut tråden som ble strikket inn, strikker jeg rett og slett en tå til. Denne tåen blir i praksis hælen på sokken.

babysokker hæl

Dersom det er interesse for det, kan jeg legge ut en oppskrift på babysokker med etterpå-hæl – det er bare å gi en lyd i kommentarfeltet. De er strikket i en fart og sitter godt på babyføtter.

babysokker 2

6 kommentarer »

  1. Hobbygåsa said

    Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Du har en flott blogg selv også, jeg har visst vært her før og lest om butikken din. Men kommentar, nei det kan hende jeg ikke har lagt igjen – uff jeg er sløv. Men grunnen er vel kanskje kombinasjonen kjøpestoppen min og butikken din – men nå har jeg jo sprukket allikevel🙂 Ha en fin dag!

  2. Kristin said

    Hei, ville bare si at jeg også er veldig glad i lilla. Så Malsengarnet i blåbær falt veldig i smak🙂

  3. Matja said

    Er veldig glad i lilla.Forstår deg veldig godt.De sokkene ser kjempefine ut.Lur måte å strikke hæl på.Ja,jeg vil veldig gjerne ha oppskrift på den:)

  4. flotte lesta:D

  5. kult:)

  6. Tina said

    Hei! Kjempefine babysokker! kunne jeg fått oppskriften?🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

