Kunsten å elske sin sko

Ved forrige søndagsmiddag i barndomshjemmet lå det et lite, grønt hefte under tallerkenen på min faste plass.

kunsten_sko

Alle de tilstedeværende var vel skjønt enige i at jeg allerede innehar kompetansen som skal til for å mestre kunsten å kjøpe sko, noen vil endatil si at jeg har ervervet meg et ikke ubetydelig erfaringsgrunnlag i løpet av ca 28 av de siste 30 årene. Selv er jeg glad for å få en mer solid teoretisk bakgrunn å tufte mine neste skokjøp på.

For ikke visste jeg at det er greiest om den korpulente bruker sko med litt rikelig overlær.

kunsten_sko_korpulent

At det er bra med mange par sko å veksle mellom er det av naturlige grunner greit å ha svart på hvitt i innbundet form:

kunsten_sko_veksle

Den absolutt nyttigste delen av heftet har imidlertid vist seg å være avsnittet om økonomi.

kunsten_sko_regnestykke

De 360 kronene fra 1954 er praktisk nok supplert med en opplysning om at årsinntekten ligger på «mellom 10 og 15 tusen kroner». Ved hjelp av et par brøkstreker fra barneskolen har jeg dermed funnet ut at mitt legitime årsbeløp for innkjøp av sko i år 2009 ligger på mellom 8000 og 13 000 kroner.

Au da. Men det er anbefalt av norsk skoråd, hvordan skal jeg kunne argumentere mot det?

4 kommentarer »

  1. mimouna said

    Hihi, det var og et tema for en bok. Veldig praktisk og snusfornuftig den gang, og veldig morsomt i dag.

  2. Matja said

    Hihi,herlig bok.Bruk ikke innesko til utebruk og fremfor alt ikke til turer i skog og mark,hihi.ler så jeg rister.Synes jeg ser meg selv på Fløyen i tøflene.
    Ha en flot kveld:)

  3. Haha så morsom bok!
    Fly lady ..masekjærring ja!

    Siri:)

  4. kjersti70 said

    Ha ha ha, takk for ein god latter; eg lo inderlig her eg sit aleine i stova😀

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

