Ryddedame: del 3

Det ble ikke noe varig forhold mellom Flyladyen og meg. Etter at den første forelskelsen var over, viste hun seg å være en psykopatisk masekråke som prøvde tyrannisere meg ved å skrive endeløse mengder av eposter hvor hun mente at «jeg kunne gjøre det!» og at «jeg måtte begynne nå», for ikke å snakke om «skinner vasken din??».

Så vi slo rett og slett opp og i den melankolske fasen som følger brutte forhold har jeg rett og slett latt det skure og gå hjemme. Med andre ord har vi nå et perfekt utgangspunkt for Malsen og Mors helt egne ryddekurs!

Vi begynner i dag med LATSKAPSPALETTENE. Ja, hva er nå egentlig en latskapspalett?

latskapspalett: område med rot som oppstår på steder hvor det er praktisk å legge fra seg ting.

Jeg selv står for minst fem slike latskapspaletter hjemme hos oss:

  1. kommoden på soverommet
  2. sittepallen i gangen
  3. kommoden i stuen
  4. spisebordet
  5. sofaen

I dag tar vi for oss sofaen. I tillegg til en bunke med ukeblader, oppskriftshefter og ubetalte regninger, lå følgende i sofaen vår:

SNV87021

Dette er altså et assortert utvalg av mine påbegynte strikketøy. Jeg oppbevarer dem i sofaen hovedsaklig fordi det er lettvindt, da er det bare å strekke ut armen og velge hva man har mest lyst til å strikke. Prosjektene fordeler seg for øyeblikket slik:

SNV87021 copy

Heldigvis er dette den latskapspaletten som det enklest lar seg gjøre noe med. Det befinner seg nemlig en strikkekurv i stuen, og disse strikketøyene har egentlig en naturlig plass der. Ryddetiltak: sofaen ryddes hver kveld, alle strikketøy legges i strikkekurven.

Neste innlegg vil ta for seg latskapspaletten «spisebordet».

8 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Jeg har stor tro på at Malsen og Mors ryddekurs vil ha større suksess en Flylady. Det er vittig å se hvor sammenfallende latskapspallettene er. Mine er: 1.Sofaen 2. Salongbordet 3.Spisebordet 4. Puff ved sengen.

    Jeg begynner å få en rutine på 1 og 2, men kommer til å følge Malsen og Mor for flere tips😀

  2. Matja said

    Hehe,skulle tro du hadde vært hjemme hos meg da du skrev den listen:)Mangler bare en ting,nemlig lampebordet vedsiden av sofaen.Det er nemlig fult av pinner oppskrifter,ruskepose,og diverse syutstyr,sånn i tilfelle jeg skulle få lyst til å montere noe.Har stor tro på deg og Malsen.Følger med for flere gode tips.Ha en flott dag:)

  3. HildeC said

    Det høres absolutt tryggest ut å bryte kontakten med den ryddeladyen. Latskapspalett er et fantastisk ord! *sa hun og tenkte på det overfylte kjøkkenbordet, sin ende av salongbordet og kisten med garnøstetopp-a-la-mount-everest på*😀

  4. Det er deilig for en Rotebøtte å se at det er andre som har det like rotete! Takk! Ja, kanskje til og med verre enkelte steder. Jeg har for eksempel ikke noe rot i sofaen. Til gjengjeld har jeg rot med topp både oppå og under spisebordet. Jeg kommer til å følge Malsen og Mors ryddekurs, det høres ut som et bra opplegg. Om jeg gidder/orker å gjøre noe aktivt med mitt eget rot, er en helt annen sak. (Men vasken min er ren!)
    Ønsker dere lykke til med ryddingen – jeg heier på dere!

  5. mimouna said

    Masekopper er slitsomme, bedre å ordne sakene selv. Ser at det er kjente steder ting samler seg opp ja. *ser meg rundt i stuen*

    Angående raggegarn så ordnet det seg, men takk for tilbudet. 🙂

  6. Alt godt said

    Eg strikkar ikkje, så eg sparer meg iallfall ein type rot. Men no har sonen i huset byrja å samle på noko han kallar bakugan, nokre små ballar som flyt overalt, og som opnar seg og blir taggete viss dei opnar seg. Med kvar ball kjem det minst eit par-tre kort som også følger med. Forsøk på å samle desse i boksar vert vennleg men bestemt avvist. I tillegg ligg mange rundt macen, fordi han chattar på nettet med guteslampar på same alder (10) i USA… Han lurte på om vi ikkje kunne dra til Washingon på ferie i år, fordi han ville treffe ein kompis han har der! :O

  7. Greta said

    Her i huset prøver vi å holde orden og klarer det stort sett. Men det kan bli litt mye på det store spisebordet til tider. der er det min kjære som står for rotet. Vel det er ikkje gale nå. Mitt rot er når det blir litt mye rundt strikkekurvene mine. Prøver å holde orden, men kan vere litt vanskelig av og til.
    Lykke til med rydde opplegget ditt. Og ta deg litt fri så du kan feire dagen i morra.

  8. Så masse deilige strikketøy! *glede seg til å se de ferdig*

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

