Babyplanter

pelargoniumstikling

Årets pelargoniumstiklinger er ankommet! De ble bestilt på nettet, omsorgsfullt pakket inn i fuktig avispapir og sendt halve landet over i en pappeske. Jeg var veldig spent på om de ville overleve dette, men etter en uke hjemme hos meg er jeg nå ganske trygg på at samtlige vil klare seg. I år har jeg satset på et par zonaler med litt sartere blomsterfarger enn de man ofte finner hos blomsterhandleren, i tillegg til at jeg har våget meg på noen duftpelargonier.

pelargoniumstikling2

I vinduskarmen hjemme hos oss ser det nå ut som i et drivhus, men det er i kjøligste laget ute på altanen foreløpig. Ah, jeg gleder meg til å ha uanstendig mange blomster på altanen, i år igjen!

pelargoniumstikling3

3 kommentarer »

  1. Bea said

    Å, så spennande!!

  2. HusmorNom said

    Eg er misunnelig på deg som klarer slikt! Eg og har lyst til å ha masse blomar, men eg gløymer berre å vatne dei…
    Det er ein grunn til at alle plantane mine SKAL tørka ut mellom kvar vatning… :o)

  3. Matja said

    Så søte de er.Blir spennende å se de vokse seg store.Ha en flott 1mai:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

