Ryddedame: dag 2

Dagens oppgave i FlyLadys babysteg er interessant nok «kle på deg og ta på deg sko».

Vel. Jeg er altså i full jobb, og syns i grunn det er et minstekrav at jeg faktisk kler på meg både klær og sko når jeg står opp om morgenen. Så dette var ikke den største utfordringen. Graden av ryddighet i leiligheten speiles dog ikke spesielt av det faktum at jeg har på meg ordentlige klær på jobben. FlyLady mener at man må innse at det tar like lang tid å innarbeide gode rutiner som det i sin tid gjorde å etablere alt rotet, så jeg kommer til å bruke denne dagens leksjon til å grunne litt over hvordan jeg best kan lage meg små rydderutiner.

Men det stopper jo ikke der. I FlyLady-programmet blir man nemlig i tillegg druknet med kjekke eposter med daglige oppgaver og oppbyggelige vitnesbyrd fra damer (det er aldri menn…) som er så glade for støvtørkeren i fjær som de ha kjøpt via FlyLady. Det er fint at det er SÅ LETT å bli et ryddig menneske!

Fredagen er etter FlyLadys retningslinjer dagen for å rydde i vesken og bilen sin. Bilen vår er i grunn ryddig, bortsett fra to biblioteksbøker som skal leveres ved første praktiske anledning. Og vesken. Vel, det kommer jo an på hvilken dag man spør. Jeg har flere vesker som er i bruk og mengden av rot og boss i dem kan være svært varierende.

I dag har jeg denne:

veske2

Og den inneholder faktisk ikke annet rot enn et par bussbilletter og en gammel kvittering:

veskeinnhold

Går ikke alle rundt med økonomiblader, strikkeoppskrifter, fargekart og andre lignende nødvendigheter i håndvesken, da? Vi får se om jeg er like heldig neste gang det er veskeoppryddingsdag….

5 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Hmm, jeg synes at vesken din var litt mangelfull, jeg. Hvor er strikketøyet?? Enhver vettug dame har vel det i håndvesken…?

    Jeg har en veske etter krisemaksimeringsprinsippet; tenk om det skjedde noe helt forferdelig som gjorde at jeg ufrivillig måtte vente et sted i flere timer! Så jeg vil si at du har en veske helt etter mitt prinsipp🙂 Med unntak av manglende strikketøy, selvfølgelig…

  2. mimouna said

    Kjekt å ha det ryddig rundt seg. Tro om det opplegget der hadde vært noe for de jeg bor med? (Ja for JEG roter nemlig ikke. Bare bittelitt med garn i sofaen og på spisebordet og slikt. Men ALDRI i kjøkkenvasken…..)

    Ha en ryddig helg! ;o)

  3. Unsepus said

    Strikkepanja: du har så rett, så rett. Vanligvis har jeg minst ett strikketøy oppi der i tillegg. Men i dag hadde jeg tenkt at jeg kunne lese Dine Penger i stedet for, i tilfelle jeg altså blir ufrivillig oppholdt i timesvis et eller annet sted😉

    Mimouna: jeg lover, jeg har heller aldri garn i kjøkkenvasken! Ikke en gang de dagene jeg er for lat til å ta på meg sko!

  4. Okei, jeg følger fortsatt med. Rydde i veska ja, det er en god idé, det skal jeg også gjøre. Ellers er det klart man må ha litt oppbyggelig litteratur i veska! Pluss tommestokk (et must for folk som av og til skal handle gardiner, sofabord, duker o.l. Den har jeg OFTE bruk for). Pluss lommelykt (Fint når nøkkelhull o.l forsvinner i nattens mulm og mørke), kamera, vannflaske, hodepinetabletter osv. Syns egentlig du hadde ganske lite i veska jeg. Nå er jeg spent på hva morgendagen bringer. Håper det ikke er å vaske doer…

  5. Greta said

    morsomt å følge rydde prosjektet ditt :=)
    Sikkert litt lurt å vere litt mer ryddig. Syns det ligner litt sånn som Min elste sønn har det, elelr i alle fall hadde det. Har ikkje vore inne hos han nå på lenge.
    men, det ser ut som du er igang og da når du nok målet ditt ganske snart, tror du ikkje. Eg kan komme å sjekke neste gang eg kjem til Bergen. For det er der du bor ikkje sant?
    Kvar i Bergen bor du og kva var det du jobba med? Nå er eg inne på nysjerrig sporet, du treng ikkje å svare
    Uansett ha ei flott Helg og ei flott påske viss eg ikkje rekk innom deg før dens tarter

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

