Qué tal?

Og alle var enige i at det hadde vært en fin tur.

Og alle var enige i at det hadde vært en fin tur.

Jeg har vært en vidunderlig uke i sol og 20 grader i Málaga. Berry good og meget tiltrengt. Foruten å nyte omgivelsene og de kulturelle og gastronomiske tilbudene, har jeg lest to bøker og strikket en del centimeter. En uke uten tv og internett kan være veldig godt av og til!

snv86748

På flyet hjem kom jeg i snakk med en dame som var forundret over at jeg hadde våget å ta med meg strikkepinnene mine gjennom sikkerhetskontrollen. I folkeopplysningens ånd er det vel slik at en god ting ikke kan sies for ofte: DET ER LOV Å TA MED STRIKKEPINNER PÅ FLYET!  Lange pinner på over 30 cm får man ikke ta med, men rundpinner, strømpepinner og heklenåler er ikke noe problem. Jeg har reist med strikkepinner i håndbagasjen langt over 30 ganger, og har noen få ganger opplevd at vaktene har kjent etter om pinnene var spisse eller stumpe, men aldri møtt noen motforestillinger utover det.

Det som det kan være verdt å huske på er jo at det ikke er en forferdelig krise dersom man ikke skulle få lov til å ta med pinnene ombord. De blir ikke spontandestruert i det øyeblikket vaktene berører dem. Dersom du ikke får lov til å ta dem med (noen ganger er vaktene på utenlandske flyplasser strengere enn på norske og noen ganger har enkelte flyselskaper spesielle regler), så vil du alltid ha muligheten til å sjekke dem inn som bagasje.

Min sidemann så i alle fall misunnelig på strikketøyet mitt alle de fire timene hjem og skulle absolutt ha med seg pinnene neste gang!

2 kommentarer »

  1. Greta said

    Høres heilt vidunderlig ut. Skulle apsolutt har vore ein tur no, men det er nok ikkje råd. Kroppen skrik etter varmen.
    Eg har aldri tenkt over å ta med emg strikk tiøl syden og varmen, men det er jo ikkje dumt på flyet da. Det skal eg hugse

  2. mimouna said

    Så deilig med en slik feieuke. Og bra at du oplyser medstrikkere om rettighetene våre. :o)

    Velkommen hjem igjen!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

