Strikkejakke i tvilsomt design

dsc_0033

Etter en del om og men er altså strikkejakken min i Sisik ferdig. Det er et veldig deilig garn, utrolig mykt og lett og samtidig ganske interessant med alle de små fnuttene i sterke farger. Jeg er litt usikker på hvordan det kan ha seg at jeg har strikket meg en syregrønn strikkejakke, jeg er jo som kjent stort sett mer rosa og lyseblå av meg. Antagelig var det pre-tredveårskrisen som gjorde seg gjeldende. I ettertid er jeg veldig fornøyd med fargen på jakken, men desto mer skuffet over designet og fasongen.

Jakken er strikket etter en oppskrift fra garnstudio, og selv om jeg har brukt et annet garn, har jeg holdt meg tett nok til den anbefalte strikkefastheten. Derfor er jeg ganske overrasket over den posete o-fasongen jakken har fått. Men man lærer jo så lenge man lever – og jeg har nå lært at det ikke er en god idé med et bredt felt med perlestrikk midt på bolen til en strikkejakke. Dessverre visste tydeligvis ikke garnstudios mønsterdesigner dette.

dsc_0024

For min del har det egentlig ordnet seg. Jeg har strikket et belte som jeg kan ha i livet og regner med at det kommer et par dager i fremtiden hvor det kan være litt deilig med en posete strikkejakke. Siden jakken er litt i største laget uansett, er den allerede i kategorien «kosejakke».

Veldig grønn kosejakke

Garn: Sisik fra Dalegarn, dessverre utgått fra sortimentet

Garnforbruk: 400 gram

Pinne nr. 4,5, pinne nr 4 til ermene

Mønster: oppskrift fra Garnstudio

Underholdning: Denne har vært lagt vekk så mange ganger at det egentlig er vanskelig å si. Da jeg i julen tok et ordentlig skippertak så jeg i alle fall på den Jane Austen-inspirerte juleserien som gikk på tv.

2 kommentarer »

  1. lise said

    Med belte på ser den i alle fall flott ut, og fargen er herlig.

  2. Greta said

    Ikkje alt ein strikker blir som ein først trodde. men det er ikkje meiniga at alt skal bli slik ein tror heller. Jakka var fion den, med belte på. Og eg tenkjer at det blir både ein go fleire ganger det kan vere godt med ei jakke som ein både kan bruke som posete kosejakke og med belte på som ei litt finere jakke. Du skal vere fornøgd med den.
    Såg du foresten innlegget mitt før det med Bergensturen. Må skryte av bunadane mine vettu.
    neste Bergenstur møter eg kanskje deg og, eller?