Jordnær grønn UFO

Tusen takk til alle som mente at jeg var i min fulle rett til å begynne å strikke med det nye, gøye garnet. Jeg falt spesielt for Gretas formulering om at det nye garnet rett og slett kunne blitt fornærmet dersom jeg ikke kastet meg over det med det samme!

dsc_0015

Likevel fant jeg ut at i går var riktig tidspunkt til å ta meg litt av en gammel demon. Mitt forhold til blomkarsejakken begynte i utgangspunktet svært bra. Men dere vet, det er ikke alltid at ferieflørter klarer overgangen til hverdagens harde realitet… Så det har vært en del frem og tilbake med meg og denne jakken, den har blitt lagt vekk i lange perioder av gangen og av og til har jeg tenkt at jeg ikke egentlig har lyst til å strikke den ferdig. I julen tok jeg meg skikkelig sammen og strikket ferdig bærestykket, faktisk hadde jeg bare selve kragen igjen å strikke. Men når jakken blir stuet vekk i en plastikkpose, kan altså en slik krage ta et par måneders tid.

Og nå er den ferdig. Jeg er «fornøyd». Passformen på jakken er ikke slik jeg hadde forestilt meg det, den har mer en O-form enn en A-form. Det er et stykke med perlestrikk midt på bolen, og dette er videre og mer posete enn resten av bolen. Nå er jo dette en fin passform dersom man er interessert i å fremheve bilringene sine, men en særlig slank silhuett gir det dessverre ikke. Jeg er derfor i gang med et belte som jeg kan ha i livet. Tror det blir en grei løsning, jeg er uansett ganske glad i jakker med belter til.

Bilder av jakke med bra passform kommer så snart beltet er like langt som det hvite beltet:

dsc_0009

1 kommentar »

  1. Matja said

    Lekker farge på den jakken.Blir spennende å se den ferdig med belte.Ha en fin dag:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

