Grevling i taket og juba juba

Jeg er en forhekset prinseeeesseeeh!

Jeg er en forhekset prinseeeesseeeh!

I følge Knutsen og Ludvigsen er det slik at det er mye rart som kan hende når man bor i en tunnel, la meg nevne både forheksede prinsesser som trygler etter fiskehandlersmask, farlig-farlige drager, hattstativ og grevlinger. Jeg bor ikke selv i en tunnel, men det HAR hendt meg noe merkelig i løpet av den siste uken. Jeg har, hold dere fast, fylt 30 år i fin stil, fullstendig uten tragedie og sammenbrudd. Taaadaaa!

I anledning denne monumentale dagen innvilget jeg meg selv tillatelse til å handle inn litt garn fra en liten lokal garnprodusent i Skottland. Garnet ble bragt meg med min favorittkurér og jeg klør skikkelig i fingrene etter å begynne å strikke med det.

garn-skotl-21

Jeg har gått litt tilbake til røttene mine i fargevalget denne gangen, jeg er og blir en rosajente. Det blå garnet skal bli en strikkejakke og det rosa blir sannsynligvis til en vest. Eller kanskje en jakke med korte ermer. Beslutninger, beslutninger. Er det lov å begynne å strikke med det samme, eller må man gjøre ferdig noe gammelt og påbegynt først??


7 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Gratulerer! Nei, nå når du har fyllt 30 gjelder ingen regler lenger og du kan skjære ut fra den smale sti og over på den brede motorvei! Begynn å strikk, dame!😀

  2. Det er lov å begynne å strikke! Gratulerer med dagen!
    (Husk at du er voksen nå – da kan du bestemme reglene selv! Kjør på med roooosa vest – lekkert garn!)

  3. HildeC said

    Gratulerer med 30! Jeg er enig med de andre over her – kjør på med nytt, og la UFO’er være UFO’er. Det skal jo være GØY å strikke, ikke et pliktløp😀

  4. Matja said

    Gratulerer så mye med 30 årsdagen.Jada,bare strikk ivei på det du har lyst til.UFO kan man ta en annen dag.Har forresten kjøpt garn igår.3 nøster ble det.Synes jeg var flink som ikke kom hjem med mer:)Ha en flott strikkeuke.:)

  5. Sol said

    Gratulerer med dagen – helt klart en god anledning for garnkjøp.

  6. Greta said

    Hei. Gratulere så masse med vel overstått. Klart du må begynne på det nye garnet. Skulle bare mangle. Det nye garnet vil bli veldig fornerma om du ikkje begynner på det med ein gong. Du rekk å ta att det andre etterpå. Det veit eg alt om.har nå nettopp strikket ferdig noe eg begynte på i midten av november.
    Kos deg med ny garnet du. klem

  7. Marit said

    Strikk i vei og kos deg. Det er ingenting av det du har liggande av påbegynte ting som spring sin vei.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

